מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נפגש היום (רביעי) במרכז המורשת של משטרת ישראל, עם נציגי משטרות מארצות הברית, רוסיה, גרמניה, יוון, יפן, סין, אוסטרליה, נורבגיה, ספרד וקנדה השוהים בארץ, סקר בפניהם את שהתרחש בשבת השחורה ב-7 באוקטובר ועדכן אודות התפתחויות בחקירה הלאומית. 

כשההמנון מתנגן ברקע: בן גביר ביקר במתקן שבו מוחזקים מחבלי הנוחבא
צה"ל השתלט על מוצב פלסטין של החמאס בצפון הרצועה בו התאמנו מחבלים | צפו

בתום המפגש, קיים המפכ״ל תדרוך מקיף לעיתונאים מהתקשורת הזרה וגורמי תקשורת מובילים מעשרות מדינות בעולם. בדבריו ציין מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: ״העולם צריך לדעת שאלפי מחבלים נשלחו לכאן על ידי ארגון הטרור הרצחני חמאס-דעאש עם הוראות ברורות, עם מפות, שרטוטים, אמצעי לחימה מגוונים, מחומשים מכף רגל עד ראש – ובעיקר עם שנאה ותכנית השמדה״.

"הם הגיעו כדי לבצע טבח – וביצעו מעשים שהדעת אינה יכולה לסבול", הוסיף. "ביצעו פשעים נגד האנושות – אין דרך אחרת לתאר את זה. הם רצחו, אנסו, כרתו איברים, שרפו אנשים חיים, שרפו בתים, חטפו אזרחים, ירו בפצועים ווידאו הריגה. זו לא התנהגות של בני אנוש".

"הם חדרו מהקרקע, מהאוויר ומהים, הגיעו למסיבה בה חגגו אלפי צעירים ולמעלה מ-20 ישובים שהיו עד עוד רגע גן עדן והפכו אותם לגיהינום. כ-1400 איש נרצחו בטבח, כ-240 נחטפו ומוחזקים בשבי האויב האכזר - ביניהם תינוקות, ילדים וזקנים. הטרוריסטים לא הבחינו בין גילאים, בין דתות, בין ישראלים לזרים. הם הגיעו כדי לבצע טבח – וביצעו מעשים שהדעת אינה יכולה לסבול. הם ביצעו פשעים נגד האנושות – ואין דרך אחרת לתאר את זה או לצייר זאת בצורה מקלה".

"מסע הרצח לא הבחין בין דם לדם . יהודים , ישראלים וגם אזרחים זרים מלמעלה ב-40 מדינות נרצחו ונחטפו . למעלה מ-7,200 איש נפצעו פיזית ויש לנו לא מעט פצועים נפשית מהזוועות שראו וחוו. מה שארע באותה שבת שחורה – יירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל, של עם ישראל ושל העולם כולו”.

בדבריו הדגיש המפכ״ל את גבורת השוטרים  ולוחמי מג״ב שהגיבו ראשונים, הצילו רבים ובלמו את המשך מסע ההרג. ״שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ולוחמי היחידות המיוחדות של המשטרה היו הראשונים להגיב באותה ״שבת שחורה״ ולבלום את המשך מסע ההרג. לצערי - בקרבות איבדנו 58 מטובי בנינו ובנותינו. מעולם לא ידענו במשטרה אובדן כ"כ גדול וכואב. בנוסף, 221 משוטרינו ולוחמינו נפצעו בקרבות. דם הנופלים וגבורת השוטרים והלוחמים מעידים על חוזקה של משטרת ישראל".

באשר לחקירה ציין המפכ"ל כי "משטרת ישראל מובילה את החקירה הלאומית המורכבת, שהופקדה בידי חוקרי להב 433. מאמצי החקירה כוללים את חקירת המחבלים, גביית עדויות של קורבנות, עדי ראיה, שורדים, איסוף ממצאים, צילומים ממצלמות שונות, שחזור פרסומים מרשתות החברתיות ומעשרות אלפי קבצי ויזואליה ועוד".

המפכ"ל הבהיר כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת אותה מבצעים מיטב אנשי המקצוע במשטרה ביסודיות ואמר בסיום דבריו:  ״תפקידנו הוא לתעד את זוועות ההיסטוריה למען הדורות הבאים. לספר לעולם את אשר ארע כאן. אנחנו נמצה את הדין עם המרצחים, האנסים, החוטפים ושולחיהם. אנחנו נמצאים במלחמת קיום על הבית. הלחימה טרם הסתיימה".

"חיילי צה"ל פועלים בחזית בעומק עזה משמידים את תשתיות הטרור ונלחמים בקיני המחבלים. שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב נמצאים בעורף במוכנות מבצעית מלאה מוכנים לכל תרחיש ולכל אתגר״.

"בנימה אישית – אני מציע לכל מטיפי המוסר – להיצמד לעובדות ולאמת. אף מדינה בעולם לא הייתה מוכנה לעבור לסדר היום לאחר הטבח שעברנו וגם לנו יש את הזכות המוסרית והערכית להילחם על קיומנו".