תמיכה ללא תמורה? הדרישה של ארצות הברית מישראל

הממשל האמריקאי תמך בישראל מפרוץ המלחמה הנוכחית מול כוחות החמאס ב-7 באוקטובר, אך עם התמיכה מגיעות גם מספר בקשות של המעצמה מהמדינה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה במהלך סוף השבוע כי הממשל האמריקאי ביקש לאשר מכירת 45 אלף פגזים לישראל המיועדים לטנקי המרכבה שלה, עבור הלחימה מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת למרות הדאגה הגוברת מהשימוש בנשק אמריקאי במלחמה ברצועה.

עם זאת, במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר, הבהיר אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי, כי לישראל ישנו דד ליין עד תחילת ינואר לסיים את המבצע הקרקעי בעזה נגד ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות שנכחו במקום, בלינקן הדגיש בפני גורמים ישראליים כי ארה"ב ממשיכה לתמוך בקמפיין שלה להשמדת היכולות הצבאיות של ארגון הטרור בעזה. עם זאת, בגלל מספר ההרוגים הכבד, הנשיא ביידן ציפה שהמלחמה תסתיים שלושה חודשים לאחר תחילתה.

לכתבה המלאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

"מחבלים ירו לעבר עמדה צבאית": לוחם צה"ל נפצע בפיגוע ירי בשומרון

לוחם צה"ל נפצע אתמול בפיגוע ירי סמוך למבוא דותן בצפון השומרון. מדובר צה"ל נמסר: "מחבלים ירו לעבר כוח צה״ל שפעל בעמדה צבאית לפני זמן קצר, סמוך לכפר יעבד שבחטיבת מנשה. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים. כתוצאה מירי המחבלים נפצע לוחם צה"ל. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בנקודה ופונה בהכרה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחתו עודכנה. הכוחות פתחו במרדף אחר המחבלים ומציבים חסימות במרחב".

לכתבה המלאה

פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום :דובר צה"ל)

הלב נשבר: סהר ברוך נחטף מביתו בבארי - ונרצח בשבי חמאס

משפחתו של סהר בן ה-25 קיבלה הודעה כי הצעיר שנחטף על ידי חמאס נרצח בשבי. סהר הותיר אחריו זוג הורים ושני אחים, לאחר שאחיו השלישי עידן נרצח גם הוא בשבת השחורה.

אתמול פרסם חמאס סרטון ובו נראית גופתו של סהר, וטען כי החטוף נהרג בעת מבצע צה"לי לשחרור חטופים. דובר צה"ל התייחס לתקרית ולא ציין את מותו של ברוך, אך אישר כי שני לוחמים נפצעו באורח קשה במהלך הפעילות.

לכתבה המלאה

סהר ברוך (צילום: מטה המשפחות החטופות)
סהר ברוך (צילום: מטה המשפחות החטופות)

תיעוד חדש חושף: מחבלי חמאס מכים אזרחים עזתים ובוזזים ציוד הומניטרי

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, חשף תיעוד חדש ממנו עולה כי אנשי חמאס מכים וגונבים מזון ואספקה ​​הומניטרית מתושבי רצועת עזה. כמו כן, נחשף כי ארגון הטרור שיגר אתמול את מטח הרקטות למרכז מתוך אזור הומניטרי.

בתיעוד, ניתן לראות כי אנשי חמאס הכו אזרחים עזתים בשכונת שג'עייה ובזזו אספקה הומניטרית ​​שהוכנסה לרצועת עזה. בסרטונים שצולמו על ידי צה"ל מופיעים אנשי חמאס שלוקחים ציוד מאזרחים, מעמיסים אותו על מכונית חמאס, מכים אזרחים ואז מסיעים את מכוניותיהם למקום שקשור לארגון הטרור. 

לכתבה המלאה

מחבלי חמאס בוזזים ציוד הומניטרי (צילום: דובר צה''ל)
מחבלי חמאס בוזזים ציוד הומניטרי (צילום: דובר צה''ל)

הלחימה ברצועה נמשכת: נשק צלפים ותחמושת נמצאו בתוך דובי בעזה, פיר מנהרה נמצא בבית ספר

במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 551 אתמול, נמצאה בובת דובי שהוסוו בתוכה נשק צלפים ותחמושת בתוך בית ספר. כמו כן, בבית ספר סמוך נמצאו אמצעי לחימה שהוסוו בתוך כיתות לימוד, חלקם הוחבאו בשקיות של אונר״א.

לכתבה המלאה

איתור אמצעי לחימה שהוסוו בתוך בובת ילדים (צילום :דובר צה"ל)