18 חיילים וחיילות בודדים בשירות סדיר או במילואים, חלקם בוגרי וחברי עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", נפלו או נרצחו מאז תחילת המלחמה. עם כניסת החג ביום חמישי בערב, התכנסו יותר מ־100 חיילים בודדים - בסדיר, במילואים ומשוחררים - לערב מרגש של אתנחתה, ובו מפגש מחבק והעלאת זכרם של החיילים הבודדים אשר נפלו בקרבות.

באירוע השתתף לצד ראשי העמותה גם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שבירך על הפעילות העניפה וקיים שיח פתוח עם החיילים ומתנדבי העמותה על המצב. לצד הפעילות השגרתית של העמותה בליווי חיילים בודדים, מאז תחילת המלחמה התווספו פעילויות של השלמת ציוד ומתן מענה פסיכולוגי למי שצריך, ועד כה הגיעו מתנדבי העמותה ליותר מ־3,500 חיילים בודדים. מרינה וסלובה, חיילת בודדה משוחררת המרכזת את צוות ההדרכה לעולים, מספרת: "מתחילת המלחמה אנחנו עומדים בקשר טלפוני רציף עם המתנדבים ועם החיילים, אבל סוף־סוף יצא לנו להיפגש פנים מול פנים עם הצוות ועם שאר משפחת 'אח גדול למען חיילים בודדים'. בסופו של דבר אין תחליף לחיבור אנושי בגובה העיניים".

דניאל אהרון, מנכ"ל ומייסד העמותה, מוסיף: "היה לנו חשוב לפתוח את חג החנוכה יחד. לחיילים הבודדים אני אומר: 'תהיו גאים שאתם חלק מצבא כל כך מיוחד, תהיו גאים במדים שלכם ושאתם חלק מהחברה הישראלית - כי אנחנו גאים בכם מאוד'".

עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", באמצעות מאות מתנדבים - כולם חיילים בודדים משוחררים - מפעילה מודל חניכה אישי המעניק לחייל הבודד כלים לבניית חוסן ומסוגלות, הנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי ומענה רגשי במצבים שבהם החייל מרגיש לבד. העמותה גם זוכת אות נשיא המדינה לארגון מתנדב ואות שר קליטת העלייה לפעילות פורצת דרך.