שרון אלוני-קוניו הייתה שבויה בידי חמאס כ-52 ימים יחד עם שתי בנותיה בנות ה-3, יולי ואמה, ובעלה דוד. היא ובנותיה שוחררו בעסקת החטופים אך בעלה נותר בשבי, ובראיון הראשון שלה שיתפה היום (שני) כי היא חוששת לחייו: "אני מבועתת שאקבל חדשות רעות שהוא כבר לא בחיים".

"כל דקה היא קריטית. התנאים שם לא טובים והימים נמשכים נצח", משתפת בדאגה. "זו רולטה רוסית. אתה לא יודע אם מחר בבוקר ישאירו אותך בחיים או יהרגו אותך, רק כי הם רוצים או פשוט כי הגב שלהם צמוד לקיר".

משפחת אלוני קוניו שנחטפה לרצועת עזה (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת אלוני קוניו שנחטפה לרצועת עזה (צילום: באדיבות המשפחה)

שרון נחטפה מניר עוז, לאחר שמחבלי חמאס הציתו את ביתה והיא טיפסה מהחלון. הם לקחו אותה משם באיומי אקדח לעבר הגבול עם בעלה דיוויד ואחת מהתאומות שלהם. בתה, התאומה הנוספת, הוחזקה בנפרד מהם ולאחר עשרה ימים התאחדו איתה ועם חטופים נוספים. היא מספרת כי התנאים היו קשים, במיוחד לילדים: "כולם ויתרו על אוכל בשביל הבנות שלי. אתה לא יודע אם בערב תהיה פיתה, אז בבוקר אתה שומר קצת לערב. הכל מאוד מחושב. שומרים רבע פיתה, או חצי פיתה למחרת בבוקר". לפעמים האכילו אותם גם בתמרים ובגבינות, ולפעמים היו מתחלקים במנות אורז ובשר שנועדו לשישה, כשהם היו 12.

העברת החטופים (צילום :חמאס)

כשדיברה על התנאים בשבי, סיפרה כי ההמתנה לשירותים הייתה בעייתית עבור הנשים, ולכן נאלצו להשתמש בכיור ובפח האשפה. היא הוסיפה כי "לפעמים כשהייתה הפסקת חשמל נתנו לנו לפתוח את הדלת, הסירו את הווילון ואז היינו מתלחששים. איך מחזיקים ילדים במשך 12 שעות עם לחישות בלבד?".

קבוצת החטופים שהייתה חלק ממנה הוחזקה מעל הקרקע וזזה כמה פעמים. אבל כשהזיכרונות עדיין טריים ובעלה עדיין בעזה, אלוני-קוניו נמנעת ונרתעת מלמסור פרטים נוספים על לכידתה וזמנה כבת ערובה. אבל, אחד הקשיים הגדולים שחוותה, הוא פשוט לא לדעת מה עושים כדי לשחרר אותם: "בכל יום יש בכי, תסכול וחרדה. כמה זמן נהיה כאן? האם שכחו אותנו? האם ויתרו עלינו?".

התאומות אמה ויולי קוניו (צילום: דוברות מטה המשפחות)
התאומות אמה ויולי קוניו (צילום: דוברות מטה המשפחות)

דוד בן זוגה הופרד מהם שלושה ימים לפני שחרורם ב-27 בנובמבר, ולפני שהתחדשה התקיפה ברצועה. "שחרור החטופים הנותרים צריך להיות בראש סדר העדיפויות", אמרה בתקיפות. "הילדים שלי קרועים. אני נקרעת בלי החצי השני שלי, אהבת חיי, אבא של הבנות שלי, שגם שואלות אותי כל יום: 'איפה אבא?'".

"אנחנו לא רק שמות על כרזה. אנחנו בני אדם, בשר ודם. בן זוגי, אבא של הבנות שלי עוד נמצא שם, ועוד הרבה אבות, ילדים, אמהות, אחים", היא אומרת. נזכיר כי בעזה יש עדיין 137 חטופים, ובנוסף גם אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, הדר גולדין ז"ל, ואורון שאול ז"ל שטרם שוחררו מהשבי.