"חרבות ברזל": הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי עשרה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת בעזה. אחד מהם הוא רס"ל רום הכט ז"ל, בן 20 מגבעתיים, אשר שירת ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) ונפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סיוט של שעתיים וחשש לחטיפה: כל מה שאפשר לספר על האסון של גולני
חזר מהפרישה, הסתער לחלץ פצועים - ונפגע: כך נפל אל"מ יצחק בן בשט בתקרית הקשה

הכט, שלמד בבית הספר היסודי בורוכוב ותיכון קלעי בגבעתיים, גם היה פעיל ומדריך בקן בורוכוב בתנועת הנוער העובד והלומד. הכט הותיר אחריו הורים, רחלי וסער, ואח ואחות. ראש העיר רן קוניק: "רום בוגר בורוכוב וקלעי הוא צאצא למשפחה ותיקה ומוכרת בעיר. סבתו חנה הכט הייתה עובדת העירייה הרבה שנים ושימשה כמנהלת האגודה לתרבות הדיור בעיר. זה בוקר עצוב נוסף וקשה לגבעתיים, שמרכינה ראש על לכתו של רום ששירת כלוחם".

ורדה קפצן, מחנכת השכבה בה למד בתיכון קלעי, סיפרה עליו בבכי: "תלמיד מקסים, מבית נפלא, מנהיג מלידה, ילד מוביל. רום למד בכיתת מצויינות בתיכון קלעי, ילד כוכב, אהוב מאוד, תמיד שאף להגיע רחוק ולתרום ולא בכדי הוא הגיע ליחידה מובחרת. החיוך על פניו היה נצחי, תמיד עם לב ענק של נתינה, ילד שעטוף במשפחה חמה ואוהבת, מאוד ערכי עם דרך ארץ. לא רואים היום כאלה ילדים, ילד מאוד מיוחד, אהוב, רגיש עם עיניים ירוקות טובות ותמיד סוחף, מהטובים שיש למדינה, גיבור ישראל. היתה לי הזכות להיות המחנכת שלו, אני לא מאמינה שזה מה שקרה לו. זה אסון כבד, הוא רק בן 20".

פגיעה ישירה במבנה בקיבוץ ברעם (צילום :אורי ישכיל)

סגנית ראש עיריית גבעתיים אור-לי ניר, ששכלה את בנה עמרי ניב פיינשטיין ז"ל, חייל צה"ל שנהרג ב-7 באוקטובר, סיפרה בקול חנוק מדמעות: "עמרי ורום היו חברים טובים מכיתה א' עד יב', היו באותה שכבה בבורוכוב ובקלעי, וגם פעלו בקן בורוכוב בנוער העובד והלומד. הקשר ביניהם היה מדהים, הם היו חברים טובים. רום יה ילד מדהים, מלח הארץ, והוא כל כך רצה להיות קרבי וגם עשה הכנות לזה. כל כך קיוויתי שרשימת הנופלים מגבעתיים תיסגר. אי אפשר להכיל, קשה מאוד. התחושה נוראית. עצוב מאוד"