יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ סייר היום (שלישי) בדרום ביחד עם ח"כ מתן כהנא וח"כ מיכאל ביטון. חברי המחנה הממלכתי ביקרו את מפוני מועצה אזורית אשכול המתארחים במשאבי שדה ביחד עם ראש מועצת רמת נגב ערן דורון. עוד ביקרו בישיבת ההסדר ירוחם ששבעה מבוגריה נפלו בקרבות ושוחחו עם התלמידים.

תושבי העוטף החלו לחזור הביתה: "בארי מוזנחת, אבל יפה כתמיד"
ההודעה המוקדמת מדי: תושבי העוטף עדיין לא יכולים לחזור הביתה

מדבריו של גנץ: ״אני מסיים ביקור ברמת נגב, אצל אנשי המועצה האזורית אשכול. הם חזקים ונחושים והמסר שלהם: שנמשיך עד להחזרת החטופים והסרת האיום של חמאס, כדי שיוכלו לחזור לבתיהם. ואנחנו כהנהגה מחוייבים לדאוג שתהליך החזרה הביתה יחל בקרוב. זה יהיה תהליך מורכב שננהל אותו באחריות, כשהשיקול הביטחוני בראש ובתיאום עם ראשי הרשויות ותוך מתן אפשרות בחירה לכל תושב וקהילה. המדינה כולה מגויסת למאמץ הזה".

"בזמן שמרצחי החמאס ימשיכו להתחבא במנהרות, עד שנשיג אותם חיים או מתים – התושבים יחזרו לנגב המערבי, תחת הגנה רחבה, ויבנו אותו מחדש עם כוחות רבים מהחברה הישראלית", הוסיף "בזמן שחמאס מביאה חורבן על עזה – הנגב המערבי יתחזק. אנחנו ממשיכים בלחימה בעוצמה רבה בכל החזיתות – דרום, צפון ואיו"ש. אני מבקש להדגיש: גם כשנעבור לשלב הבא בלחימה, חיילי צה"ל ימשיכו לפעול בעומק הרצועה, עד שנשיג את כל מטרותינו. נמשיך להחזיק בשטח ברצועה כדי מנת לספק ביטחון ליישובים הישראלים. התוכנית המבצעית שלנו עוד ארוכה. וגם בעתיד – ביטחוננו יישאר תמיד, בידינו".