לאחר תקרית נוספת מול חופי תימן - מדוע האמריקנים לא מגיבים?

ארגון הסחר הימי הבריטי הודיע על תקרית נוספת שהתרחשה כ-50 מיילים מערבית לעיר חודיידה. בתוך כך, גורמים רשמיים בממשל ביידן הבהירו כי וושינגטון ממשיכה להימנע מעימות ישיר עם איראן

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
החות'ים בתימן מודים במתקפה על מכלית נורבגית | צילום: רויטרס

במקביל ללחימה ברצועת עזה ובגבול הצפון, החות'ים בתימן ממשיכים לפגוע בנתיב השיט בים סוף ובספינות שעושות את דרכן לישראל. הבוקר (שלישי) הודיע ארגון הסחר הימי הבריטי על תקרית נוספת שהתרחשה כ-50 מיילים מערבית לעיר חודיידה שבתימן.

בתוך כך, הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי גורמים רשמיים בממשל ביידן ממשיכים במאמצים להגן על הסחר הימי באזור, אך תוך הימנעות מעימות ישיר עם טהרן. זאת למרות מספר אירועים שהתרחשו בסוף השבוע האחרון, כאשר החות'ים פגעו בשני כלי שיט נוספים, מה שהביא את מספר ספינות הסחר שנפגעו מארגון הטרור ל-16. במקביל, אנדרו טבלר, לשעבר ראש מנהל המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר כי "כולם, כולל איראן, מנסים להימנע מהסלמה".

טילים ורחפנים בתצוגה של המורדים החות'ים בתימן, ארכיון
טילים ורחפנים בתצוגה של המורדים החות'ים בתימן, ארכיון | צילום: רויטרס

בנוסף, בעקבות התרחבות האיום החות'י – גם מצרים מצטרפת ל"גשר היבשתי" עוקף הים האדום, שתפעיל טראקנט דרך ישראל הסכם העקרונות שנחתם עם חברת WWCS ממצרים - באמצעות נשיאה ומיסדה, הישאם הלמי, קונסול כבוד של אירלנד באלכסנדריה ויו"ר לשעבר של ענקית הלוגיסטיקה Maersk Egypt - יאפשר שימוש במעברי הגבול של ישראל לשם העברת סחורות בנתיב היבשתי, מנמל דובאי, דרך ערב הסעודית וירדן לישראל, וממנה, דרך הים התיכון או היבשה, למצרים

חות'ים בתימן
חות'ים בתימן | צילום: AFP.GettyImages

המעבר היבשתי דרך מעברי הגבול המאושרים על ידי ממשלת ישראל ומשרד הביטחון, יהווה מסלול אקספרס, המקצר את נתיבי השילוח הימיים בעשרה ימים, וישמש כמענה חירום לאיום החות'י על נתיבי השיט בים האדום.

תגיות:
תימן
/
חות'ים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף