הבוקר הותר לפרסום שמו של סמ"ר איתי בוטון ז"ל, בן 20 מפתח תקווה, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא היה לוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי. מאות השתתפו בהלוויתו בבית העלמין בפתח תקווה.

ישיבת ההסדר בירוחם מתאבלת על חלל שמיני: "נאלצים שוב לשלם מחירים נוראיים"

איתי ז"ל היה האח הבכור. הותיר אחריו הורים, יוסי ושלי, ושני אחים. הוא למד בבית הספר היסודי "הס" בפתח תקווה, ומשם עבר לחטיבת הביניים "בן צבי" ולתיכון "ברנר". אהב מאוד כדורגל, והיה שחקן בקבוצה של הפועל מחנה יהודה עד גיל נוער. הוא היה אוהד של מכבי תל אביב, והיה הולך להמון משחקים יחד עם אביו, יוסי.

"הוא האחיין הראשון שלי", מספרת שירן יונסקו, הדודה של איתי בוטון ז"ל מצד אימו. "היה תלמיד טוב, עם לב כל כך רחב וגדול. תמיד היה עם חיוך גדול מצד לצד. היה עם מוטיבציה בשמיים, וכל-כך נחוש". היא סיפרה שזו אבידה גדולה, ושאיתי היה "ילד עם לב עצום, ענק ורחב, שתמיד רצה לעזור לכולם, ותמיד חיפש למי לעזור. תמיד רצה שיהיה טוב למי שסביבו".

היא מספרת שמאז תחילת הלחימה הוא יצא הביתה לחופשה פעם אחת - ביום שבת האחרון, אחרי 78 ימים. "הוא סיפר איך שם, פחות או יותר. שידר ביטחון, היה כל כך חזק בקול שלו, והרגיע את כולם". היא מספרת שהוא שידר להם עוצמה ואופטימיות. הוא היה "ילד עם חיוך רחב מקצה לקצה, שכל הזמן מחייך", כך סיפרה.

שמו של איתי הותר לפרסום יחד עם שמם של שני לוחמים נוספים מהגדוד שלו: סגן אליעזר צ’יטיז ז"ל, וסמ"ר אפרים יכמן ז"ל. מאז תחילת התמרון, נפלו בקרבות 163 חללי צה"ל.