חמאס מוכן לחידוש המו"מ על שחרור החטופים? המסר שהעבירה קטאר לישראל

המתווכים הקטארים העבירו מסר לישראל ולפיו חמאס "מסכים עקרונית" לחזור לשולחן המו"מ כדי לנסות ולהשיג עסקה לשחרור של כ-40 חטופים שמוחזקים ברצועת עזה תמורת כמה שבועות של הפוגה בלחימה ובתנאים נוספים, כך לפי שלושה בכירים ישראלים. המסר שהועבר מחמאס בערוץ התיווך הקטארי, שונה מהדרישה שבכירי חמאס השמיעו בפומבי בשבועות האחרונים.

לכתבה המלאה

ראש ממשלת קטאר (צילום: Jacquelyn Martin/Pool via REUTERS)
ראש ממשלת קטאר (צילום: Jacquelyn Martin/Pool via REUTERS)

דרום אפריקה לבית הדין לצדק בהאג: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה"; משרד החוץ: "עלילת דם"

בית הדין הבינלאומי לצדק הודיע כי דרום אפריקה הגישה בשישי עתירה בבקשה לפתוח בהליכים נגד ישראל, בטיעון שהיא מבצעת רצח עם מכוון נגד הפלסטינים ברצועת עזה. עתירתם טוענת כי ישנם "מעשים ומחדלים מצד ישראל בעלי אופי של רצח עם, מאחר שהם מבוצעים עם כוונה ספציפית מכוונת להרוס את הפלסטינים בעזה כחלק מקבוצה לאומית, גזעית ואתנית פלסטינית נרחבת". משרד החוץ הגיב על בקשת דרום אפריקה.

לכתבה המלאה

נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה (צילום: רויטרס)
נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה (צילום: רויטרס)

מה קרה בבור בקריה בשבעה באוקטובר? פרטים חדשים

עיתון הניו יורק טיימס פרסם בשבת תחקיר ובו פרטים חדשים על שהתרחש בשבעה באוקטובר בדרום ובפיקוד ב"בור" בקריה. לפי התחקיר, לצה"ל לא הייתה תוכנית פעולה מסודרת למקרה של פלישה המונית מעזה, וגם כיתות הכוננות שהיוו את קו ההגנה הראשון של יישובי עוטף עזה לא אומנו לתרחיש. היחידות הראשונות שהוקפצו היו קטנות יחסית, החלטה שרמזה על כך שגם לאחר הפלישה טרם הייתה הבנה לגודל האירוע. עוד עולה בתחקיר כי טייסים הונחו "להתעדכן בטלגרם ולבחור מטרות".

לכתבה המלאה

חשד לפיגוע בחברון: אדם נדרס סמוך לעמדה צבאית, הדורס נוטרל

ישראלי נפצע בחשד לפיגוע דריסה בסמוך לעמדה צבאית הממוקמת ליד מחנה פליטים בהר חברון. הוא פונה לבית החולים כאשר הוא בהכרה מלאה ולא סובל מפגיעות מסכנות חיים.  הדורס נוטרל בזירה על ידי לוחמי המילואים.

לכתבה המלאה

הרחק מהגבול עם ישראל: יעדים פרו-איראנים הותקפו בגבול סוריה-עיראק | דיווח

רשתות התקשורת הערביות מדווחות כי במהלך הלילה (שבת) התבצעה שורה של תקיפות נגד אתרים המזוהים עם מיליציות פרו-איראניות באזור אל-בוכמאל בסוריה, הסמוך לגבול עם עיראק. בתחילה דווח כי מדובר בהפצצה אמריקאית, אך כעת עולה ההשערה כי ישנה אפשרות שמדובר בתקיפה ישראלית. מרכז המעקב לזכויות האדם הסורי, המזוהה עם האופוזיציה לשלטון אסד, מסר כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם שלושה אזרחים סורים והיתר אזרחים זרים.

לכתבה המלאה

תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)
תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)

מעמיקים דרומה: צה"ל פשט על חמ"ל של הג'יהאד האיסלמי וחמאס בח'אן יונס

דובר צה"ל פרסם היום (שבת) כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 העמיקו את התמרון דרומה ופשטו על מפקדות צבאיות של חמאס בלב ח'אן יונס. בניהם - חמ"ל המודיעין הצבאי של ארגון הטרור בעיר. החמ"ל אחראי על כלל הפעולות המודיעיניות של חמאס במרחב. במתחם חמ״ל המודיעין, אותר גם חמ"ל של ארגון הטרור הג׳יהאד הפלסטיני. ביעדים עליהם פשטו הלוחמים, אותרו מסמכים בעלי ערך רב. מפקד חטיבה 7, אל"מ אלעד צורי: "הפעילים שמצאנו פה, אחד מהם נהרג, ואת השני - שבינו".

לכתבה המלאה

תיעוד מההתקפה האוגדתית על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 וצוות הקרב של חטיבת גבעתי בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)