מלחמת חרבות ברזל: הסלמה נוספת בים האדום, מסוקים של הצי האמריקאי השמידו הבוקר (ראשון) שלוש סירות של חמושים חות'ים שתקפו אוניית סוחר שהייתה יעד למתקפת טילים גם אתמול. בעקבות זאת, חברת הענק מארסק עצרה שוב את תנועת כלי השיט שלה בים האדום.

אדלשטיין בעקיצה לנתניהו? "מקווה שנראה אחריות, לפחות מאנשים שמכירים את המילה הזו"
ברוח משפט אייכמן: תביעת הענק שישראל מכינה על טבח ה-7.10 | דיווח

לפי הודעת פיקוד המרכז (סנטקום), אוניית המטען MAERSK HANGZHOU, נושאת דגל סינגפור ובבעלות דנית, שלחה הודעת מצוקה בשעה 6:30, כאשר חמושים חות'ים על סירות קטנות התקרבו אליה עד למרחק של 20 מטר ופתחו לעברו לעברה באש ואף ניסו לעלות על האונייה. מאבטחים שהיו על האונייה השיבו אש לעבר התוקפים.

מסוקים של הצי הוזנקו לאזור מנושאת המטוסים אייזנהאואר ומהמשחתת גרייבלי ושלחו אזהרות לעבר הסירות של החות'ים. החמושים ירו לעבר המסוקים שהשיבו אש "כהגנה עצמית". בעקבות זאת, הוטבעו שלוש מהסירות והחמושים שהיו עליהן נהרגו, בעוד שסירה רביעית נמלטה מהמקום. לא היו נפגעים או נזקים לכוחות האמריקאיים.

החות'ים בתימן מודים במתקפה על מכלית נורבגית (צילום :רויטרס)

עשר שעות מוקדם יותר, אוניית המטען MAERSK HANGZHOU נפגעה מטיל ששוגר אליה ששוגר אליה מהאזור בשליטת החות'ים בדרום הים האדום. המשחתות האמריקאיות גרייבלי ולאבון הגיבו לקריאת המצוקה, כאשר גרייבלי גם הפילה שני טילים בליסטיים נגד ספינות שהחות'ים שיגרו לאזור. לא היו נפגעים ונמסר כי האונייה מסוגלת להמשיך בדרכה.

בעקבות ההתקפה הכפולה על האונייה, הודיעה חברת הענק מארסק כי היא משהה את המעבר של כלי השיט שלה דרך הנתיב האסטרטגי של הים האדום למשך 48 שעות, וזאת ימים ספורים אחרי שהודיעה על חידוש הפעילות בשל תחילת המבצע הצבאי של "מגן השגשוג" בהובלת ארה"ב.

הבכיר החות'י, עבד אל-ווהאב אל-ח'יל, הגן על פעולותיהם של החמושים. "לתימן יש זכות חוקית, שמעוגנת באמנת חוק הים של האו"ם, למנוע מכלי שיט ישראליים, ומכלי שיט שנעים לכיווון ישראל, לעבור דרך הים האדום והים הערבי, לרדוף אותם באגרסיביות ולחקור את אנשי הצוות", הכריז.