סא"ל במיל' אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, התייחס הבוקר (רביעי) לחיסולו של סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, והעריך כי "מי שעשה זאת, קיבל הרבה מאוד נקודות זכות בעולם הערבי".

בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM הוסיף על הדמות: "הוא מנע אכן את ראשי ההתנגדות הפלסטינית, המאבק המזויין, הבכירים שחוסלו בזמנו על ידי ישראל. אני לא חושב שהוא הופתע, או הסביבה לפחות. זה היה ברור עוד לפני המלחמה, אבל המלחמה בוודאי האיצה את העניין. בתור אחד שידע שהוא מסומן כאיקס על מטרה הוא לא היה אמור להימצא איפה שהוא נמצא אתמול. זה אחד שהיה אמור להתחבא כל לילה בבונקר אחר, מה שמעצים כמובן את ההישג המבצעי והמודיעיני, אבל עצם זה שהצליחו להגיע לאחד כזה בבטן הרכה של ביירות, שימו לב איפה הוא חוסל, אבל ללא שום ספק העובדה שעארורי היה אתמול מעל פני הקרקע בהחלט החלטה מפתיעה".

על היריבות עם יחיא סינוואר בתוך חמאס, אמר: "אני חייב לומר, אם ישראל זו שביצעה את הפעולה הזו, אני חושב שמי שביצע אתמול קיבל הרבה מאוד נקודות זכות בעולם הערבי והמוסלמי. מעבר לפגיעה הפיזית שתשפיע על יחסי חמאס איראן, תשפיע על מעמד חיזבאללה ובוודאי על כל ארגון תוכנית הפיגועים מהגדה, מעבר להיבט הפיזי והמשמעויות של הורדה של חוליה משמעותית כזו יש בהחלט הישג מורלי משמעותי. מבחינת העולם הערבי והמוסלמי, ישראל חזרה למקום בו היא מצטיינת".

"אין לי ספק שהוא (סינוואר) מחכך ידיו בהנאה, ישראל הורידה את סלאח אל עארורי מנתיב ההתמודדות הפוליטית של סינוואר על הנהגת חמאס העולמית ומהבחינה הזו עשינו לו את העבודה".

יש הבדל בחיסול של אל עארורי לעומת אחרים?
"יש הבדל בין חיסול בעתות שגרה או שגרת חירום לבין בעת כזו. כאשר צפוי ומצופה מכל בכירי הארגון הזה שיסתתרו במחילות וכו', אדרבה ואדרבה, דווקא בעת הזו ישראל הצליחה להפוך את הקערה, היא נתפסה עד אתמול כמי שידה על התחתונה ופתאום הפוקוס הוא על ההצלחה המבצעית הזו. ישראל קיבלה פה, לצד העובדה שיש כאן מהלך משמעותי, נקודות. אין לזה כמובן תעודת ביטוח ופרחים להמשך, אבל בהחלט אירוע. 

סאלח אל-עארורי ומזכ''ל חזבאללה, חסן נסראללה (צילום: רשתות חברתיות)
סאלח אל-עארורי ומזכ''ל חזבאללה, חסן נסראללה (צילום: רשתות חברתיות)

על נאום נסראללה שנדחה, אמר: "כרגע מדובר על כך שהוא ינאם, אני שם את זה בסימן שאלה כיוון שחל אירוע משמעותי אתמול שעשוי לשנות גם את התזמון וגם את התוכן. מי שמצפה לשמוע את הנאום זה לא רק ישראל, גם הסביבה, הסביבה מבית, האיראנים וחמאס רוצים לשמוע מה יש לנסראללה להגיד אחרי הדרמה שהתרחשה אמש".

"מפל הציפיות שכרגע מייצרים, והכדור נמצא אצלו, זו תמונה שברורה לכולם, גם בתוך הזירה הערבית וגם הבינלאומית. הלחץ המשמעותי שנמצא ונתון בו נסראללה ישפיע בהחלט על מימדי החזית הצפונית לאן היא תלך, אבל לא רק הצפונית. אנחנו גם יכולים להתמודד למשל עם מתקפת חות'ים כזרוע איראנית לעניין הזה שכרגע העיניים מופנות לצפון. עדיין לא ראינו שחרור נצרה באופן מלא ורחב, לחות'ים יש יכולות בתחום הטילים הרבה יותר ממה שראינו עד כה", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו