הטבח הרצחני הפתיע את מערכת הביטחון בישראל, ורבים בממשלה ובארץ דורשים תשובות למחדל. בצה״ל טוענים כי תחקירים פנימיים צבאיים אינם בבחינת תחליף לוועדת חקירה ממלכתית או חקירה בלתי תלויה אחרת, וקוראים כי דרך הפעולה הנוכחית אינה שונה מדפוס קבוע ומוכר של הצבא.

לא רוצים מלחמה עם ישראל: הנקמה של תושבי לבנון בנסראללה

בתוך כך, הלחימה בחזיתות השונות נמשכת, ולוחמי צה"ל ממשיכים להיאבק מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ובלבנון. אחרי חיסול אל-עארורי הגיעה התגובה של חיזבאללה בתקיפות הממוקדות לבסיס יב"א במירון. בצה״ל אישרו שיש נזק בבסיס, אך לא היו נפגעים. בתחקיר לגבי מידת הפגיעה בבסיס לא פירטו על מידת הנזק. בנוסף, בצבא הדגישו כי הלוחמים ערוכים ללחימה ובמקביל לומדים מהמקרה על מנת להפיק לקחים.

בצה״ל ציינו כי אתמול חוסלו שבעה מחבלי חיזבאללה במסגרת תקיפות צה״ל, בעיקר בפגיעה בחוליות השיגור בלבנון. עוד מעריכים כי דרום לבנון ימשיך להיות אזור לחימה גם בתקופה הקרובה ומגבירים את העצימות הצבאית בצפון אל מול ההתפתחויות האחרונות.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

אך לא רק חיזבאללה מאיים על ישראל, אלא גם החמאס ממשיך לתקוף. בצה"ל משקיעים מאמצים רבים בפגיעה ביכולת הרקטית של חמאס לאחר שנחשפו אתרי ייצור רקטות נוספים מחתת לאדמה. בצבא מעריכים כי אתמול נהרגו 60 מחבלים בפעילות באל בוירג׳ שברצועה, ומוסיפים כי האתגר התת קרקעי בחאן יונס גדול ונדרשת סבלנות רבה כדי לפשוט על כולו.

בצה"ל ציינו כי בחאן יונס יש שילוב של יחידות מיוחדות של חמאס שפועלות מתחת לאדמה, וכי יש התקדמות בפעילות מתחת לקרקע. על פי גורמים בצה"ל, בפיקוד ישנם 2500 עצורים מאז תחילת המלחמה - כ-40 מבצעים חטיבתיים במשך שלושה חודשים.

בצה"ל מתמקדים בהמשך הפעולה בדרום הרצועה, לצד פשיטות נקודתיות בהתאם למשימות ספציפיות בצפון, ולפי צה"ל ֿהרצועה תישאר בשלב זה תחת ביתור של צפון ודרום.

על פי גורמים בצה"ל, בצפון רצועת עזה ישנם כ-200 אלף אזרחים ואין שינוי בהנחיה שלא לאפשר לתושבים לחזור צפונה. סוגיית החזרה של התושבים תיבחן בהמשך בהתאם הנחיות הדרג המדיני ובמקביל תיבחן גם בהתאם לסוגיית החוק הבינלאומי.