הותר היום (שלישי) לפרסום שמו של רס"ל במיל' דוד שורץ, בן 26 מאלעזר, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. הוא היה לוחם בגדוד הנדסה 8219 בעוצבת "חצי האש". דוד ז"ל הותיר אחריו אישה, מיטל, חמישה אחים ושני הורים - שרה ויאיר. הוא למד בתיכון "דרך האבות" ובישיבת ההסדר "הר עציון".

"נשמע פיצוץ גדול": פרטים חדשים על האירועים שבהם נפלו הלוחמים בח'אן יונס
"מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות": יקיר הכסטר נפל בקרב בדרום הרצועה

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ספד לו: "דוד האהוב, נפלת כגיבור במלחמה הצודקת שלנו על הקיום שלנו בארצנו. נפלת כגיבור במלחמה שלנו על העם והארץ, הקרבת את חייך למעננו כדי שנוכל לחיות כאן בגאון. משפחת שורץ היקרה אנו מחבקים אתכם בשעה קשה זו". עוד אמרו במועצה כי בישוב אלעזר מבכים הבוקר את נפילתו, ויחד עם צוותי מועצת גוש עציון עוטפים את בני המשפחה.

יחד עם דוד שורץ ז"ל למד גם יקיר הכסטר ז"ל בישיבת ההסדר "הר עציון". שניהם לוחמי הנדסה שנפלו אתמול בקרב בדרום הרצועה. רב הישיבה אמנון בזק ספד להם: "בחייכם ובמותכם לא נפרדנו".

"הרבה מן המשותף היה ליקיר ולדוד", מספר בכאב הר"מ אמנון בזק שלימד אותם בכיתתו. "שני תלמידים עדיני נפש, עם לב זהב, אוהבי תורה, מפיצים אור וטוב מסביבם. מוכשרים וחכמים, צנועים וענווים, אהובים על ידי כל חבריהם. שניהם המשיכו את דרכי אבותיהם ולמדו כמותם בישיבת הר עציון, יחד עם רבים מבני משפחותיהם". הרב בזק מוסיף שיקיר ודוד שירתו יחד בהנדסה קרבית, יצאו יחד לקורס מ"כים ובתום הלימודים בישיבה, שניהם יצאו ללמוד באוניברסיטה ונותרו קשורים לתורה ולישיבה. "שניהם יצאו להגנת העם והארץ בתחילת המלחמה, ושניהם נפלו יחד על קדושת השם, העם והארץ".

קיר הכסטר ז''ל ודוד שוורץ ז''ל בישיבה בהר עציון (צילום: ישיבת הר עציון)
קיר הכסטר ז''ל ודוד שוורץ ז''ל בישיבה בהר עציון (צילום: ישיבת הר עציון)

על דוד סיפר הרב, "דוד, הי"ד, בא ממשפחה ישראלית שורשית. הוא אהב מאוד דברי תורה לפרשת השבוע, ואף הוציא לקראת חתונתו חוברת עם דברי תורה שהקפיד לכתוב בכל שבוע. לפני כל חג דוד היה מתקשר לברך בחג שמח או בשנה טובה, או פשוט הגיע לבקר. יחד עם אשתו היקרה מיטל, לה נישא בחתונת קורונה בחצר בית משפחתה, הקים את ביתו ברחובות, בית של תורה, מדע והמון אהבה".

רס"ל שוורץ ז"ל הוא תלמיד מחזור מ"ח בישיבת ההסדר הר עציון. הוא בנם של יאיר שוורץ - תלמיד מחזור י"ז, ושרה. דוד ז"ל הוא אחיו ישראל שוורץ, תלמיד מחזור מ"ב, ויוסף - תלמיד שיעור ד' ממחזור נ"ג. 

נזכיר כי מתחילת המערכה ברצועת עזה נפלו 177 חללים.