במלאת 100 ימים למתקפת השביעי באוקטובר, שיגרו הבוקר (ראשון) תנועת רגבים מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט במטרה לבדוק את היערכות מערכת הביטחון לתרחיש דומה על יישובי יהודה ושומרון. זאת בעקבות תחקיר מיוחד שערכו בחודשים האחרונים שחושף את ההשתלטות המכוונות של הרש"פ על שטחים צמודי גדר.

פיצוץ בקבינט: 100 ימים למלחמה - המתיחות בין נתניהו לגלנט מגיעה לשיא
העקיצה והסערה: נתניהו נשאל על "חולשתו הפוליטית", ולא נשאר חייב | צפו

ברגבים מדגישים את המחדל המבצעי שניצלו בחמאס בשחיקת אזור הגדר סביב רצועת עזה, פעם אחר פעם גם לאחר הרצח של בראל חדריה ז"ל שנורה מטווח אפס. 

במכתבם כותבים: "תחקיר שערכנו ביהודה ושומרון, בחודשים האחרונים מגלה גל בניה מסיבי מאוד של הרש"פ בתמיכה של האיחוד האירופי דווקא באזור שהיה עד כה אזור חיץ בין הישובים הפלסטינים לבין הקו הירוק.

תקיפת חוליות מחבלים רבות במרחב גדר רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

בניה זו של 16,866 מבנים לא חוקיים נמצאים בטווח של קילומטר אחד בלבד מהגדר, גם בשטחי אש, שמורות טבע ואתרים ארכיאולוגים. במקרה של תרחיש כיבוש קו התפר (בדומה לתרחיש 7.10), מרכזי הערים במדינת ישראל נתונים לסכנה ממשית."

עוד מוסיפים: "במלאת 100 ימים לשביעי באוקטובר, ציפינו לראות התעוררות של משרד הביטחון ובכירי הדרג הצבאי ביחס ליהודה ושומרון. לצערנו, הקונספציה במערכת הביטחון ממשיכה ביתר שאת.

ההסתכלות של הגורמים על הבניה הבלתי חוקית ממשיכה להיות כעבירה על חוק התכנון והבנייה ולא כעל אירוע מסוכן בעל השלכות ביטחונית ומדיניות חסרות תקדים. מבנים אלו עלולים בקלות לשמש כבסיסי טרור דה פקטו ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. הפקרת השטח וכיבושו ע"י מחבלי הרש"פ היא הדרך לטבח הבא, חלילה".

בסיום הדברים מבהירים: "בשעה קריטית זו, אנו מוצאים לנכון לעדכן את הדרג המדיני באופן ישיר במסקנות התחקיר של רגבים, ולהתריע מראש על המציאות כפי שהיא משתקפת באופן ברור וחד משמעי בשטח".