אלוף (מיל') איל בן ראובן, מפקד הגיס הצפוני וחבר הכנסת לשעבר, שוחח היום (ראשון) עם ליאת רון מרדיו צפון 104.5FM אודות המתיחות המתמשכת בגזרה הצפונית בישראל מול ארגון הטרור חיזבאללה. לדבריו, "העשייה המבצעית היא עשייה מאוד ממוקדת ופוגעת במקומות הנכונים באם נצטרך להמשיך למערכה גדולה יותר בהמשך".

חיזבאללה מעלה את ההימור, ומוכן לקחת עליו את סיכון המלחמה
בעוד נסראללה מאיים על ישראל, לבנון לקראת שיתוק

"אתה מקבל את זה", שאלה רון, "אתה מקבל את הפעילות הכירורגית שלא מונעת מהם לירות טילי נ"ט לאנשים בתוך הבית". הוא האזין לדבריה, ואמר: "זה לא העניין אם אני מקבל או לא מקבל. אנחנו צריכים מה שנקרא 'להתכתב עם המציאות'. המציאות בשטח היא שאנחנו עדיין מאוד עסוקים בנושא הדרום. בעזה. חורף כרגע, וזה לא טוב למלחמה עם כוחות גדולים בבוץ הלבנוני תרתי משמע. צריך להתכונן למערכה צפונית אם לא נצליח להזיז את חיזבאללה צפונה".

עוד הוסיף: "צריך למצות את כל הכוח שיש לנו. אני חושב שתושבי הצפון שאנחנו פוגשים אותם הרבה אומרים את האמת שלהם בצורה הכי ברורה ונכונה, ומדינת ישראל תצטרך לתת להם את הביטחון הזה. הביטחון שלהם אומר דבר מאוד פשוט: 'אנחנו לא יכולים לחיות כאשר ניתן לירות נ"ט לבתים שלנו, ומתישהו בעוד שנתיים או שלוש יוכלו לעשות חיילי רדואן את מה שעשו בדרום".

"לצה"ל יש יכולות מאוד משמעותיות"

נקודה נוספת שעלתה בשיחה היא יכולת חיזבאללה לבנות מערך מנהרות כמו בעזה, גם בתנאי השטח ההרריים בגזרה הצפונית. לדבריו, "לצה"ל יש יכולות מאוד משמעותיות. את רואה שגם חמאס כשהוא תקף בעזה הוא לא תקף מתחת לאדמה, הוא תקף מעל האדמה. פותחו כל מיני טכנולוגיות תת קרקעיות. יש לנו טכנולוגיות טובות שלא היו לפני חמש או עשר שנים בכדי לאתר חפירות כאלה. התת קרקע המאיים ביותר בלבנון הוא בכל אותם יישובים שיעים שהם ערי תתי קרקע. מה שאנחנו רואים בעזה אנחנו יודעים שיש גם שם. אנחנו יודעים שחיזבאללה הרבה יותר חזק מחמאס, והוא יודע להילחם. אם נצטרך אנחנו נעשה את זה, אבל זו תהיה מלחמה קשה וצריך להגיד את זה לציבור".

בו זמנית הדגיש כי צה"ל הולך ומשפר את יכולתו, גם בעת הלחימה בעזה. "צה"ל ידע לטפל בחיזבאללה ועל פניו נראה שהסבירות שנצטרך לעשות את זה היא גבוהה. חיזבאללה זה לא ארגון טרור. זה צבא. צה"ל הולך להילחם נגד מדינת לבנון. נסראללה, בניגוד לסינוואר שלא אכפת לו מאזרחי עזה, נסראללה הוא גם פוליטיקאי ויש לו אנשים בממשלה. כשמדברים היום על מלחמה צריך להדגיש שזו מלחמה נגד לבנון. לבנון פשוט תשנה את פניה. צריך להגיד לאזרחי מדינת לבנון לקחת אחריות", סיכם.