טל לב רם, הכתב הצבאי של "מעריב", שוחח היום (שני) עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס ללחימה המתמשכת בצפון הארץ. לדבריו, "אחרי בירור נוסף התברר כי אתמול אכן היה ירי של שלוש רקטות לאזור הצפון, עם נפילה אחת באזור פתוח. אנחנו רואים שצה"ל פועל ומנסה לסגור מעגלים על חוליות ירי. בשלושה השבועות האחרונים מבחינה צבאית יש ניסיון להתמקד בבכירים ובדרג ביניים של רדואן. בכירים בהיבט הטקטי שמניע את המהלכים".

משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת: "אתם לא תשבו כאן כשהם מתים שם" | תיעוד
"שחררו אותנו בלי להכריע": מחאת המילואים במסדר חד משמעי לליכוד

כמו כן, דיבר על הניסיונות למנוע הסלמה נוספת באזור:  "צריך לומר שיש מאחורי הקלעים כל הזמן ניסיונות של הצרפתים, וגם של האמריקנים, וזה כמובן גם קשור לדרום ולמה שיקרה שם. אני חושב שבנושא פינוי אוכלוסייה צריך להבין שאם אנחנו נערכים למלחמה בהיקף נרחב באזור הצפון – פינויי האוכלוסייה יהיו בהיקפים גדולים יותר. אנחנו נכניס למעגל הזה גם את חיפה".

לב רם הציג את האפשרות של פינוי נוסף של יישובים: "אם יהיה אכן פינוי נוסף הוא צריך להיות מסודר. המדינה תצטרך לראות איך הם נערכים לדבר הזה כי זה תרחיש שיכול לקרות. המדינה תצטרך למצוא פתרון לתושבים. זה תרחיש שיכול לקרות, ואי אפשר להוריד אותו מעל הפרק. אנחנו יודעים מה החשיבות של התכוננות – זה דבר שצריך להיות מתוכנן כעת".

"אחרי שלושה וחצי חודשים, ממה שאני מבין, יש נכונות של הממשלה להגביר את עוצמת התקיפות. אנחנו מדברים מתחילת המלחמה על העובדה שיש פער מאוד גדול בתפקוד משרדי הממשלה, אבל אני לא יכול להגיד שהכל שחור", ציין בנוגע לאפשרות של עליית המדרגה בצפון, והוסיף: "אחרי שלושה וחצי חודשים, ממה שאני מבין, יש נכונות של הממשלה להגביר את עוצמת התקיפות. אנחנו מדברים מתחילת המלחמה על העובדה שיש פער מאוד גדול בתפקוד משרדי הממשלה, אבל אני לא יכול להגיד שהכל שחור".