איליי לוי ז"ל נפל במהלך הקרבות הקשים בח'אן יונס. אסף, חבר ילדות שלו, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל, וסיפר על חברו הטוב שכבר לא יוכל לראות יותר. 

אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעת רקטות במבנים שקרסו ובטנק
לחמו בגבורה בקרב: סיפורי הנופלים באסון הקשה ברצועה

"הייתה זכות לעבור איתו כל כך הרבה תחנות בדרך. מבית ספר ועד ההכנה לצבא, חמש אצבעות ביחד. משם גם בצבא, שירתי במגלן אז יצא לנו להיות ביחד בבא"ח צנחנים. צוות מרץ 18 סיירת צנחנים. משם עבר לתפקיד פיקודי ומהר מאוד זה היה ברור מההתחלה שהוא יצא לקצונה", סיפר.

פעילות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס שברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף: "אני זוכר שאחד החברים התקשר אליי ואמר לי שאחיו הקטן נמצא תחת פיקוד של איליי, אמרתי לו 'תקשיב, זה הדבר הכי טוב שיכולת לשמוע. הוא כמו אח גדול לכל החיילים שלו'. אבדה מאוד גדולה, בוקר גם מאוד קשה לכל עם ישראל. שולח תנחומים לכל המשפחות. אהבת הארץ, בתור ילד שגדל בתל אביב זה מדהים לראות ילד שמהמקום שאולי נוטים לזלזל בו מדי פעם, הבן אדם לקח את עצמו ברצינות ולקח את הדבר הזה עד הסוף. הוא בחר להישאר כי הוא ידע מה הערך שהוא מביא, איזה בן אדם הוא". 

הוא אף הרחיב על האופן שבו לוי ז"ל פעל להגן על תושבי הדרום, ביום הטבח הקשה בדרום הארץ, בתחילת חודש אוקטובר האחרון: "סיפור השבעה באוקטובר, אחד מיני סיפורי גבורה, איליי כמובן 'פרח' ביום מורכב שכזה. משדרות, לכפר עזה, לאיפה שצריך. גיבור ישראל. הטובים מקדימה, ובזה הצבא שלנו דוגל.

אני מילואימניק בעזה, יצאתי לריענון אז אני וראה את זה מול העיניים, איך הדור הזה שעדיין פועל על אותו עיקרון – הטובים מקדימה ותמיד מחפשים את הטוב לחיילים שלהם. אתה רואה בעיניים שלך מפקדים שרבים אחד עם השני על להגיע למקומות הכי מורכבים ולתת את הכי טוב. התחלנו בצפון הרצועה וכרגע בחאן יונס, תחת היחידה הסדירה של מגלן. בשירות שירתי עם אחיין של ינון, בחור מדהים".

הוא לא הספיק להתחתן
"לא הספיק להתחתן ולהקים משפחה, לא הספיק. כל הראש שלו היה בתוך הצבא, זה היה פשוט תפור על איליי, זה היה תפור עליו. הוא התחיל כמ"פ מסלול של סיירת צנחנים והוא פשוט עשה את זה טוב מדי, והמשיך, והיה מ"פ בגדוד, ולא הספיק. חבל שלא נראה את זה קורה, אבל הבן אדם הזה באמת נפל כגיבור ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm