"חרבות ברזל": אלוף (מיל') אייל בן ראובן שוחח הבוקר (חמישי) עם יוני היללי ברדיו צפון 104.5 והתייחס להמשך הלחימה בעזה. לדבריו, "אני לא בטוח שהמשך הלחימה יעזור לשחרר את החטופים".

בתחילת השיחה אמר: "סוגיית החטופים צריכה להיות מעל הכל, לי אין ספק בדבר הזה. ראש הממשלה מדבר על 'מיטוט החמאס והחזרת החטופים', הוא לא אומר 'החזרת החטופים ומיטוט החמאס' - אומר כל מיני דברים שלא מתכתבים עם המציאות. מה שקורה כרגע בח'אן יונס זה שאנחנו לקראת השלמה של השליטה במרחב. נשארו רק עוד גדוד אחד או שניים של החמאס. מטפלת בהם אוגדה 98 עם הרבה מאוד כוח. לכן, להערכתי אנחנו מגיעים למקום שבו השליטה היא שליטה טובה".

בהמשך, עוד התייחס לסוגיית החטופים והבהיר: "כולנו זוכרים מה אירוע גלעד שליט עשה לחברה הישראלית. עכשיו אנחנו נמצאים במצב שבו יש 136 חטופים, חלקם כבר לא בחיים, וכולם בסכנת מוות יום־יומית ובעוד סכנות איומות ונוראיות. עכשיו צריך להחליט על סדר עדיפויות - האם אתה רוצה קודם להרוג את אחרון המנוולים ברפיח או לא לכבוש את רפיח, לעצור כרגע את הלחימה, להחזיר את כל המנוולים שנמצאים כרגע בבתי הסוהר בישראל. מי שתקף ב־7 באוקטובר, אני אומר לך, הוא איבד את זכותו לחיות על כדור הארץ, אבל 1000 מהם לא שווה ציפורן קטנה של אחד החטופים שלנו". 

לסיום, עוד ציין כי "לכן, המסקנה בעניין הזה היא בעיניי היא ללא שאלה בכלל. אם צריך היום לעצור את הלחימה, כשאנחנו בשליטה טובה על עזה וכבר הרגנו אלפי מחבלים -עושים את זה, חד משמעית. החטופים הם מעל הכול, כי אנחנו נכשלנו כישלון נורא בלשמור על חייהם. החטופים הם מעל הכל כי הדמוקרטיה הישראלית היא עוצמה, לא חולשה. אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור. כך אנחנו מחנכים את הלוחמים שלנו. לא יהיה ניצחון במלחמה הזאת, הדבר הכי חשוב לחוסן שלנו הוא להחזיר את החטופים הביתה"