הותר לפרסום: רס״ן (מיל׳) יצהר הופמן נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הופמן ז"ל בן ה-36, תושב היישוב אשחר שבגליל, היה מפקד פלגה ביחידת שלדג. 

אושרת, אחותו של יצהר מספרת ל״מעריב״ אודותיו: ״יצהר היה האח הקטן שלי, היינו שני בנים וחמש בנות והוא היה בן הזקונים של הבית. היינו מאוד קרובים, חיכיתי הרבה זמן כדי שהוא יעבור לגור באשחר לידי, ולפני שנה וחצי הוא, אשתו והילדים סוף סוף עברו לגור כאן איתנו ביישוב בצפון.

אנחנו מאוד מאוד גאים בו, הערצנו אותו, הוא היה אחד שניצל כל שניה בחייו. הוא היה מנצל כל רגע נתון בחייו, הוא אהב לבנות עם עץ, אהב לבנות ולהכין דברים לבד. הוא אהב כל כך להיות אבא, היה לו מאוד חשוב להיות עם הילדים שלו, חגגנו ממש בשבת האחרונה יום הולדת לאחד הבנים שלו כשהיו לו כמה שעות בודדות פנויות מהמילואים. הוא חי כל רגע בחיים, אהב לטייל, אהב לעשות סקי. הוא אהב לתת, לתרום, היה איש של אנשים, של נתינה ועשייה.

כבר כשהוא היה חייל, אמרו לו שרואים עליו שהוא יהיה מפקד שלדג, בשני הקרוב הוא היה אמור לקבל הצטיינות. הוא השתחרר כבר לפני כמה שנים מהקבע כדי להקדיש יותר זמן למשפחה. למרות העובדה שהשתחרר, הוא היה כל הזמן במילואים פעילים, הצבא היה חלק גדול מחייו, הוא התנדב לעשרות ימי מילואים בשנה. הוא היה אפילו בדיוק בתהליכים להתגייס לשירות קבע מחדש. במלחמה הזו הוא נפצע כבר פעמיים - בפעם הראשונה הוא אפילו לא סיפר לנו. בפעם השנייה, הוא חטף כדור ברגל, וכבר לאחר ארבעה ימים מהפציעה - הוא חזר להילחם ברצועה. השירות והנתינה למדינה היו ערכים מאוד משמעותיים ועליוניים עבורו. נזכור ממנו את החיוך, העשייה והאהבה שלו לעד״.

לפני שלוש שנים ביום הזיכרון לחללי מערכות צה״ל, כתב הופמן הספד לדודו פיני, שנפל גם הוא לפני כ-20 שנה ברצועת עזה: ״הימים עוברים והופכים לשנים, ואתה כאן בפנים. אנחנו עם משפחה וילדים גדלים ומתבגרים. ואתה עדיין בשנות העשרים. הזיכרונות מתכסים בעמימות
שמתפוגגת בעזרת תמונות וסרטונים. צהריים מאוחרים של יום הזיכרון, כמעט מוצאיו. הר הרצל, פסטורליה שורטת. עוד כמה שעות כולנו נחזור לשגרה ואתה פה, מתחת לאבנים. פיני, מתגעגעים, כואבים ומרגישים רחוקים. מידי רחוקים״.

יצהר הופמן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
יצהר הופמן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר היום (רביעי) הותר לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה - רס״ן (מיל׳) נצר שמחי (Netzer Simchi), בן 30, ממסד, קצין לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), סרן (מיל׳) גבריאל שני (Gavriel Shani), בן 28, מעלי, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646, עוצבת שועלי מרום (646) ורס״ב (מיל׳) יובל ניר (Yuval Nir), בן 43, מכפר עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646, עוצבת שועלי מרום (646).

כמו כן, המשטרה התירה לפרסום  כי רס"ל רן גואילי ז"ל, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, נפל בקרבות בשבת השחורה ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה על ידי ארגון חמאס.