תקיפת הבסיס האמריקאי באזור גבול ירדן: ארצות הברית צפויה להגיב ותתקוף מטרות בתוך עיראק וסוריה, כך דווח היום (חמישי) בחדשות CBS האמריקאית. מספר מקורות דיווחו לרשת כי התקיפות והמטרות אושרו, והמדינה צפוי לתקוף עובדים איראנים ומתקנים נוספים, בתקיפות שימשכו מספר ימים. עוד אמרו הגורמים האמריקאים ל-CBS, כי מזל"ט נוסף הופל במהלך הלילה מעל מפרץ עדן, ומזל"ט נפץ הושמד בים האדום.

לאחר תקיפת הבסיס האמריקאי בירדן: קריאות בקונגרס לפעול נגד איראן
לפני הנורמליזציה עם סעודיה: ביידן רוצה לחשוף את "הבלוף" של נתניהו
תגובה תקיפה מבעבר: כך צפוי ביידן להגיב להרג חייליו בירדן

כרמז לעיתוי, ובכדי לא לפגוע בשוגג בחפים מפשע, המקורות אמרו כי מזג האוויר יהיה גורם מרכזי בבחירת הזמן שבו יבוצעו התקיפות. הם הוסיפו שלארה"ב יש את היכולת לבצען גם "במזג אוויר גרוע", אבל מעדיפים ראות טובה יותר במטרות מסוימות כדי לא לפגוע בשוגג באזרחים שישהו באזור ברגע האחרון.

כוחות אמריקאים חולפים על פני חיילי צבא סוריה

לעומת זאת, גורמים רשמיים אישרו אתמול לרשת NBC האמריקאית, כי קמפיין התגובה לתקיפה עשוי להימשך שבועות, ויכלול תקיפת מטרות איראניות מחוץ לאדמת איראן וכן פעילות סייבר. באשר לאיראן, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל איסמעיל קאאני, קיים השבוע ביקור חשאי בבגדאד ובו נפגש במשך למעלה משלוש שעות עם ראש ממשלת עיראק, מוחמד שייע אל-סודאני. המפקד האיראני ביקש להעביר מסר לאמריקאים לפיו "לאיראן אין קשר או אפילו ידיעה על הפצצת מגדל 22 בגבול בין ירדן לסוריה, וכי גם היא לא מבקשת להרחיב את מעגל המלחמה במדינה", כך דווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד. עם זאת דווח ברשתות החברתיות על מספר רב של נשקים אמריקאים ובריטים שעושים את דרכם למזרח התיכון, מה שיכול לרמז על תחילתה של מתקפה - אולי אפילו בים האדום.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

נזכיר, כי אישור תכניות התקיפה האמריקאיות היום, מגיע לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים שהמדינה החליטה איך להגיב, והוסיף, בדומה לאיראנים, כי ארה"ב "אינה זקוקה למלחמה רחבה יותר במזרח התיכון". הדיווח של הגורמים על תקיפות בסוריה ובעיראק ולא על אדמת איראן, שלא לקחה אחריות על התקיפה, מתכתב עם תשובותיו של ביידן במסיבת העיתונאים, שבה אמר כי "יקיומו דיונים בנושא" בתשובה לשאלה האם רואה במדינה השיעית כאחראית ישירה להרג שלושת החיילים בבסיס בירדן.