גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל והתייחס לדבריו של דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי באשר למתרחש בצפון על רקע התקדמות המלחמה.  

השדולה לשיקום יישובי הצפון יצאה לדרך: תבחן הקמת מנהלת ייעודית
"חשים מופקרים": כטב"מים נפלו בסמוך לבית ספר בגליל והתושבים זועמים

"אני שמח שסוף סוף מדינת ישראל נענית לבקשות שלנו ושלי לשתף אותנו קצת בתוכניות ובכיוונים אליהם הולכים", הבהיר. "התחיל בזה השר גלנט והמשיך הגרי. במדינת ישראל החדשה שקמה על חורבות הקודמת ב־7 באוקטובר, צריך להיות יותר ברורים. מה שהיה חסר לי גם אצל גלנט וגם אצל הגרי אתמול זה להגיד לאן מכוונים. הוא הראה שמתחילים לפעול. אם הגרי והצבא יראו לתושבים שהם ממשיכים לפעול בכיוון באופן משמעותי, אני חושב שיחד עם תוכנית כלכלית משמעותית מקיפה, והתושבים יראו את זה בעין, בתוך 6-3 חודשים הם יתחילו לחזור הביתה". 

בהמשך, הבהיר: "במדינת ישראל החדשה יש לאנשים תחושות שקשה מאוד להתווכח איתן. הביטחון בצפון הרבה יותר גדול מב־6 באוקטובר. יחד עם זה יש את ההרגשה שסופרים אותך. צריך להגדיר מטרות ברורות. גם הנושא של התוכנית הכלכלית, אסור לזלזל בזה. התושבים חייבים לראות שיש פה תוכנית כלכלית אמיתית. צריך להתחיל לספור את תושבי הצפון, את זה לא עושים כרגע. אי אפשר להחזיר תושבים ולהגיד 'אנחנו מטפלים'. זה לא יעבוד פה. צריך גם את המטרות הצבאיות להגדיר, וגם את המטרה הכלכלית". 

"מדינת ישראל, גם בנושא היכולת ליראות טילים בכינון ישיר, יודעים פחות או יותר מאיפה יורים", הדגיש זלץ בסיום דבריו. "אם יידעו שעל טיל אחד שיירו בחיזבאללה יקרה אחד שתיים שלוש, הם לא יירו. זאת לא המציאות. זאת האחריות של ממשלת ישראל ושל הצבא. כדי שהסיכון של ירי טילים בכינון ישיר יהיה מינימלי, וכך גם הסיכון לחדירת מחבלים. המדינה חייבת לקחת אחריות לפחות על שני הסיכונים הללו. אם יעשו את זה לצד התוכנית הכלכלית, את רוב האנשים נוכל להחזיר תוך 3-6 חודשים הביתה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm