סא"ל חנן אלכסנדר, מג"ד 5037 בחטיבת יפתח, נלחם במלחמה מאז שפרצה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. הבוקר (ראשון) התייחס לפעילות ברצועת עזה ואמר: "אני חושב שעם ישראל צריך ללכת בראש מורם בימים הללו".

בשיחה עם ינון מגל ויוסי יהושע ב-103FM אמר: אני בבית, לקחתי לעצמי יום חופש. אנחנו בסוף השבוע האחרון שחררנו את רוב האנשים, ויש עוד כמה חבר'ה שעובדים על זה שנהיה מוכנים לפעם הבאה. הוקפצנו כבר ב־7 לאוקטובר, מיד התייצבו כולם. עוד כמה הצטרפו מהטיול מחו"ל, בהתחלה חיכינו לראות איך הדברים יתפתחו, עלינו לצפון, ואז התחברנו ללחימה מדצמבר עד שבוע שעבר, היינו בלחימה בעזה. הספקנו לא מעט. היו נפגעים, גם בחטיבה, גם אצלי בגדוד, איבדנו לוחם. יש לי עוד שני לוחמים שעדיין מאושפזים, בעזרת השם כולם יחזרו לשגרה".

"היינו ברצועה עד יום רביעי לפני שבוע. אני חושב שהגענו מאוד מוכנים, תמיד יש מה לשפר ולעשות יותר טוב. ניצלנו את ההמתנה כדי לשפר ולחדד את הדברים שהיינו צריכים. בסוגיית האמל"ח תמיד יש יותר טוב, אבל ידענו מה חסר לנו. תמיד יש מה לשפר, אבל לאתגר הזה בטח שהיינו מוכנים".

עוד אמר: "אתה יוצא מהרצועה בתחושות קצת מעורבות. מצד אחד המשימה לא הסתיימה עדיין ברמה הלאומית, יש חטופים וחלק מהחברים שלנו עדיין נלחמים, מצד שני בתחושת גאווה גדולה. אנחנו חשים שבכל מקום שהיינו בו ניצחנו עם סימן קריאה. להמשך אני חושב שבחלק מהמקומות, ההבנה של תחושת השליחות אפילו חיזקה את המסגרות, הערבות ההדדית והרעות. מנגד, יש לי הרבה מאוד אנשי מילואים שלא היו בבית חודשים ארוכים, ילדים, משפחה, עסקים, לימודים, שחלקם לא המתינו לנו, ויש עבודה בבית. להרים את כל הדבר הזה. אני חושב שעם ישראל צריך ללכת בראש מורם בימים הללו".