יום סוער בצפון: היום (שני) פגעו שני טילים בקיבוץ ברעם שבגליל העליון, בבית האריזה ובאזור גדר המערכת. באזור נהריה: שני שיגורים מלבנון נפלו באזורים פתוחים - ולא הופעלה אזעקה. זאת לאחר שאתמול, נשמעו כ-20 אזעקות לאורך היום, בעקבות ירי מאסיבי של ארגון הטרור השיעי חיזבאללה. לפני כיומיים, פגע טיל נ"ט בבית במושב אביבים שבאצבע הגליל. האזעקות, נזכיר, לא כוללות ירי נ"ט. בעקבות הירי, צה"ל תקף בלבנון עמדת תצפית, מפקדה ומבנה צבאי בדרום לבנון, ונהרגו שלושה פעילי חיזבאללה.

המספרים נחשפים: כמה פעמים תקפה ישראל בלבנון מאז תחילת המלחמה?
מעל 400 בתים נפגעו: ממדי ההרס בצפון נחשפים

פגיעת רסיס במפעל בקיבוץ ברעם בגליל העליון (צילום :ללא קרדיט)

נפילה בקיבוץ ברעם שבגליל העליון (צילום: דוברות קיבוץ ברעם)
נפילה בקיבוץ ברעם שבגליל העליון (צילום: דוברות קיבוץ ברעם)

דובר צה"ל דיווח שהתקיפה נעשה באמצעות מטוסי קרב באזור מרחב הכפר יארון שבדרום לבנון, ועמדת תצפית שנתקפה - מוקמה במרחב הכפר מארון א-ראס הסמוך. בעקבות התקיפה ביארון, חיזבאללה הודיע על שלושה מחבלים הרוגים מתקיפת מבנה: עבאס אלח'רסא, עבאס נאצר תושב הכפר, וסלמאן פקיה. עד כה, הכריז חזבאללה על 182 הרוגים בשורותיו מאז תחילת המלחמה.

צה''ל תקף בדרום לבנון: צילום הנזקים (צילום: רשתות חברתיות ערביות)
צה''ל תקף בדרום לבנון: צילום הנזקים (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

נזכיר כי אתמול שיגרו ראשי יישובים בגבול הצפון מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בדרישה לעצור את צמצום סד״כ של הכוחות הצבאיים בגזרה. בין היישובים שנשלח מטעמם המכתב הם חניתה, שומרה, נטועה, זרעית, שתולה ואבן מנחם בגליל המערבי. ״בפגישות שנערכו ביישובנו עם גורמים צבאיים בכירים, הובא לידיעתנו שצה"ל החל לפעול לצמצום רחב היקף בסד״כ של הכוחות הפעילים באזורנו״, נכתב במכתב.

נפילה בקיבוץ ברעם שבגליל העליון (צילום: דוברות קיבוץ ברעם)
נפילה בקיבוץ ברעם שבגליל העליון (צילום: דוברות קיבוץ ברעם)

לובי 1701, ארגון אזרחי של תושבי הצפון שקורא למימוש החלטה 1701 - להחזיר את חיזבאללה מצפון לליטני, הגיב לירי המתמשך לעבר יישובי הצפון, ואמר: "אף מסיבת עיתונאים או מצגת של דובר צה"ל, מרשימה ככל שתהיה, לא תוכל להסתיר את האמת העירומה. היישובים שלנו מופגזים ואנחנו הפכנו לפליטים. תושבי הצפון מצפים לראות מעשים ולא דיבורים. תושבי הצפון לא פחות חשובים מתושבי המרכז וסבלנותנו פוקעת. מצפים וסומכים על צה"ל להתחיל ליזום ולהגיב לתקיפות האחרונות בהתאם למסרים ששידר דובר צה"ל אמש״.

תקיפת עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב מרון א-ראס בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

עם זאת, שר הביטחון יואב גלנט נפגש אמש עם המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין. הוא ציין כי ״מחויבותנו עבור אזרחנו גדולה מכל מחויבות אחרת. אנו מוכנים לפתור את המשבר בדרך מדינית, אך ערוכים לכל אפשרות אחרת״. עוד נמסר מטעמו כי "השר גלנט והשליח הוכשטיין דנו באפשרויות השונות לקידום הדרכים המדיניות שיביאו לסיום העימות בגבול הצפון. השר גלנט הדגיש כי מחויבותה של ישראל עבור תושבי הצפון גדולה מכל מחויבות אחרת, ואמר כי ישראל מוכנה לפתור את המשבר בדרך מדינית, אך ערוכה לכל אפשרות אחרת".