מלחמת חרבות ברזל: הלוחם חנן דרורי, מהיישוב פסגות בבנימין, שנפצע ברצועת עזה ונאבק בזיהום פטרייתי מת מפצעיו הבוקר (רביעי). התרופה הנסיונית הגיעה, אך לא הצילה את חייו.

אחרי טבח ה-7 באוקטובר: כך התגייס הסייבר האיראני לטובת חמאס
"סתום את הפה": העימות בין יוסף חדאד וגיל תמרי שיצא משליטה

כזכור, בסוף חודש דצמבר של שנה שעברה, לוחם צה"ל שנפצע באורח קשה בגפיים, מת גם בשל פטריה מסוכנת, בה נדבק ברצועת עזה. לדברי, ד"ר ביביאנה חזן, "מדובר בסוג של פטריה – פוסריום, שעלולה להימצא באדמה, לא רק ברצועת עזה, אלא גם בארץ".

פטריות ממשפחת פוסריום גורמות למגוון רחב מאוד של זיהומים בגוף האדם, כמעט בכל איבר. אצל חולים הסובלים מפציעות ונמצאים במצב של דיכוי חיסוני, התפשטות הפטרייה בגוף נרחבת הרבה יותר ומסכנת חיים. הפטרייה שוכנת לרוב באדמה מזוהמת, על צמחים ובמים. היא נחשבת לעמידה מאוד גם במזג אוויר קיצוני, ונמצאת ב"תחרות" עם פטריות אחרות ולרוב גוברת עליהן ביכולת עמידותה והתפשטותה. על פי הידוע הפטרייה נפוצה גם ברצועת עזה שם תנאי ההיגיינה והניטור הרפואי ירודים מאוד. 

הזיהומים הנפוצים כתוצאה מזיהום בפטרייה פוסריום הם זיהומי עור ועיניים, אך בנוסף הפטרייה עלולה לגרום לזיהום מפושט בחלל הבטן, לסינוסיטיס, דלקות ריאות, זיהום במסתמי הלב, במפרקים בעצמות ובדם. בפטרייה עלולים להידבק באמצעות שאיפה של הנבגים, דרך מגע בעיניים או הרכבה של עדשות מגע מזוהמות, או מגע עם פצעים במיוחד פצעים פתוחים. ישנם תיעודיים בספרות הרפואית על הדבקה בפוסריום גם דרך שתיית מים מזוהמים או מקלחות במים המזוהמים.