זעם רב בעקבות תרגיל אוגדתי שנערך באוגדת איו"ש ודימה בין היתר תרחיש של מתיישבים יהודים שהציתו רכבים וחטפו ערבי בעקבות רצח תינוקת יהודייה.

צה"ל תחת מתקפה לאחר התרגיל השנוי במחלוקת: "אין תרחיש כזה, מתיישבים לא כובשים כפרים"
שוב חוטף אש: מי הוא יהודה פוקס ולמה זועמים עליו?
לאחר אישור הסנקציות נגד המתנחלים: ישראל בתגובה חריפה נגד ארה"ב

אלוף (מיל') גרשון הכהן ("הביטחוניסטים") שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm והתייחס לתרגיל המעורר מחלוקת.

"התנצלות הרמטכ"ל על התרגיל היא מאה אחוז. אנשים נפגעו, יש תחושה שיש חשד כלפי המתנחלים עם הקמפיין המניפולטיבי שבא מארה"ב על אלימות מתנחלים. זה מניפוליטיבי. זה שקר. אין דבר כזה כמעט. בעיקר בהשוואה למה שעושים פלסטינים ביהודה ושומרון, כמה זריקות אבנים, ירי - מול מה שעושים תושבים יהודים. כל הקמפיין הזה יש לו תכלית אחת, להשחיר את יהודי יהודה ושומרון כדי לאפשר את התכנית המרושעת החסרת כל היגיון להקים מדינה פלסטינית מלאה ביהודה ושומרון. לכל תרגיל יש המון תרחישים, אף אחד לא יכול לרדת לרזולוציה של כל שורות התרחישים, אבל לעשות תרגיל ששם מתנחלים במקום שהם חוטפים נער פלסטינים, ויש לזה גם שם ומקום - חוות גלעד, למה להגיד על אנשי חוות גלעד שהם עלולים לעשות דבר כזה? כל תרגיל מהסוג הזה בפיקוד המרכז הוא רגיש מאוד. בהחלט לא פשוט ונכון עשה הרמטכ"ל שהתנצל", אמר בפתח דבריו. 

כוחות צה''ל בשומרון (צילום: שריה דיאמנט פלאש 90)
כוחות צה''ל בשומרון (צילום: שריה דיאמנט פלאש 90)

עוד התייחס ללחימה בעזה: "בעזה צריך להמשיך בלחץ צבאי. זה ברור. קשה לדעת אם זה יביא לעסקת חטופים. ההישגים של צה"ל גבוהים. צה"ל בתנופה, צריך לעשות ניצול הצלחה במלוא הקצב, לא לתת לאויב להתארגן. צה"ל מתאים את שיטות הלחימה, לצה"ל יש כוחות עם יחידות עילית להילחם בתוך המנהרות שזה דבר חסר תקדים, מה שבנה חמאס בעזה לא היה דבר כזה בעולם. גם לבר כוכבא היו מנהרות. צה"ל עושה את זה במקצועיות וצריך להמשיך. האיש הזה סינוואר מכיר את דרכי המילוט, יכול להיות שנגיע אליו אי אפשר לדעת, דברים קורים במקרה ויכול להיות שזה יקרה. לא בהכרח נגיע למלחמה בצפון. בכל דרך צריך להחזיר את התושבים גם אם איום חיזבאללה לא יוסר במלואו, אם לא תהיה מלחמה והאירוע יירגע זה לא אומר שלא תהיה מלחמה בעתיד".