מלחמת חרבות ברזל: צה״ל ביצע הלילה (בין ראשון לשני) גל תקיפות של מטרות במרחב שבורה שבדרום רצועת עזה. גל התקיפות המדובר מגיע ברקע ההמתנה לכניסה הקרקעית לרפיח.

ראש המל"ל לשעבר מסביר: כך תגיב מצרים אם צה"ל ייכנס לרפיח
תושבי גבול הצפון שלא פונו זועמים: "אנחנו נמצאים בשדה קרב"

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. על פי גורמים ישראלים, במרכז שיחת ביידן - נתניהו עמדה הפעולה הצבאית המתוכננת ברפיח. ביידן הביע חשש מפגיעה הרחבת באזרחים כי ברפיח שוהים כיום המוני עזתים שפונו מצפון הרצועה.

נתניהו ענה לו כי הפעולה היא הכרחית אך תתבצע אחרי פינוי האוכלוסייה האזרחית. כמו כן, ביידן ביקש להרחיב עוד יותר את הסיוע ההומניטרי.

מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא אישר שוב כי לארה"ב ולישראל מטרה משותפת לחסל את חמאס ניצחון מוחלט ולהבטיח את ביטחונם ארוך הטווח של ישראל ואנשיה. הנשיא וראש הממשלה דנו במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה הנותרים בידי חמאס.

פיצוץ עז בחאן יונס. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א'

לקראת השיחה, העביר נתניהו מסר לביידן - ולמנהיגי הקהילה הבינלאומית. "אנחנו רוצים בעצם להביא לפירוז של הרצועה. הדבר הזה מחייב את השליטה הביטחונית ואת האחריות הביטחונית העליונה שלנו - על כל השטח מערבית לירדן, כולל רצועת עזה. אין תחליף לזה בעתיד הנראה לעין".