על רקע ההסלמה הדרמטית בגבול הצפון, נפגשו אתמול ראשי רשויות מהאזור עם הרמטכ"ל הרצי הלוי. משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, וגיורא זלץ, ראש מועצה אזורית גליל עליון, סיפרו הבוקר (חמישי) ב-103FM וברדיו צפון 104.5FM על המסרים העיקריים שהועברו להם בשיחה עמו. 

"אתמול הגיע לכאן הרמטכ"ל, אלינו לגליל העליון, פגש ראשי רשויות שחלקם תושביהם עקורים מבתיהם למעלה מ־130 ימים", ציין דוידוביץ' בפתח דבריו. "קיבלנו סקירה מקיפה על המלחמה בעזה, אבל על הפעילות פה של צה"ל בלבנון, שמבחינת צה"ל מוגדרת מלחמה בעצימות נמוכה, זו בעצם כל הסאגה. מה שאני סובר כאזרח, כל יום טילים, נ"ט על אזרחים, אם זו מלחמה בעצימות נמוכה, ניחא. הוא גם אמר המערכה הבאה תהיה הרבה יותר התקפית, ומה שהוא הדגיש בסופו של דבר שיש עוד דרך ארוכה ונלך אותה יחד. אנחנו לא מרגישים יחד, מרגיש סיסמא ריקה מתוכן".

דוידוביץ' שיתף כי "בזמן שהרמטכ"ל ביקר אותנו, אנחנו נפגשנו באותו היום עם קבוצה של אזרחים עקורים מביתם 130 ימים, הולכים להוציא אותם ממלון, ואין להם לאן ללכת. רשת ישרוטל רוצה את המלונות האלה לטובת הציבור הנרחב, רוצה להחזיר את המלון. לאן הם ילכו? הבאתי לפגוש באותו הערב את מנכ"ל משרד התיירות, והם שאלו אותו. ישבו שם אנשים, מיטב בנינו ובנותינו, בכו, סיפרו לו שיש להם ילדים שמרטיבים במיטות, ילדים עם בעיות נפשיות, ולמשרד התיירות אין תשובות. בעוד שבועיים הם מפונים, וזו תכלית הכעס".

"אין להם לאן", התריע. "דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות הבטיח שהיום הם יבחנו ויתנו לנו תשובות. אנחנו יודעים למעלה משלושה שבועות שישרוטל החליט שהוא מוציא אותם. הסוגיה היא למה בכלל מוציאים אותם, כי ממשלת ישראל אין לה תוכנית, לא כלכלית, לא מדינית ובטח לא צבאית. בגלל זה אנחנו טובעים בבוץ בעזה, בגלל זה אין לנו מדיניות פה בצפון ובגלל זה התושבים שלנו הם פליטים בארצם. אני אומר בצורה הכי ברורה, אם לא יהיה שקט בצפון לא יהיה שקט בצפון תל אביב. זה ייקח זמן מועט עד שזה יגיע לפתח תל אביב וגם פתח תקווה. 8,000 תושבים מפונים, מתוך 80 אלף תושבים סה"כ שממשלת ישראל פינתה אותם בהוראת צו לפני 130 ימים".

מי שהצטרף לדבריו של דוידוביץ' הוא גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון. "תחושת הביטחון בצפון, לא שהיא ירדה, היא לא קיימת", הבהיר בשיחה ברדיו צפון 104.5FM. "למדינת ישראל כרגע אין את הרצון לפגוע ביכולות המשמעותיות של חיזבאללה. יש שני איומים משמעותיים שאותם צריך להסיר: ירי טילים בכינון ישיר והשני חדירת מחבלים. את האיום השני קשה לראות אותו מוסר בלי מלחמה".

על השיחה עם הרמטכ"ל אמר: "הוא שמע מאיתנו רצון לקבל תשובות ברורות. חייבים לתת איזשהו אופק לוח זמנים. אם לא יהיה אופק של לוח זמנים, הרבה מאד אנשים בצפון ובהם תושבי קרית שמונה ושלומי יבחרו מקומות אחרים לחיות בהם".

בראיון בכאן רשת ב' אמר זלץ: "ביקשנו הגדרת מטרות לגבי שני סיכונים מרכזיים - טילים בכינון ישיר וחדירת מחבלים. יש הבנה שהאירוע בצפון הוא לא בין חיזבאללה לצה"ל, הוא עולמי ולאיראן אין אינטרס לייצר אירוע גדול".