ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, שוחח הבוקר (שני) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס למצב בצפון ולתושבים שפונו מבתיהם.

בפתח השיחה אמר: "אנחנו ממשיכים להיות דרוכים. אנחנו חווים את המשך ההתחממות, לתחושתי חיזבאללה שומר אותנו על אש נמוכה, ובכל פעם אנחנו כבר מתורגלים שיש איזשהי תגובה של צה"ל או מחיר שנגבה מהם. בסופו של דבר יש מישהו אחר שמכתיב את הקצב ומנהל את האירוע. אני לא יודע מה הסיבה שצה"ל פועל עדיין בעצימות הזאת וגם בצורה יותר מאופקת, אני חש שהאתגר הפך לאיך להשיב את התושבים חזרה במקום האתגר האמיתי שהוא איך להחזיר את הביטחון לתושבים. זה לא בסדר שתושבים עקורים מבתיהם כבר 4 חודשים, בלי אופק לחזור לבתים, הם מחפשים את האופק, את הודאות".

"יש גם יישובים שלא מפונים וזה לא בסדר שמעון וגן ילדים מתנהלים בצורה חלקית בתוך מקלט שנבנה בשנות ה-50. אף אחד לא שיער שזו תהיה המציאות של ילדים בשנת 2024. זה לא בסדר שאנחנו כראשי רשויות מרגישים את החרדות והחששות של התושבים שלנו, ויש תחושה שמישהו הולך להחליק את המערכה בצפון ויספרו לנו 'הנה הרגנו מעל 200 מחבלי חזבאללה ועכשיו הם מורתעים'. הכתובת היא על הקיר, אם לא נטפל ביכולות של החזבאללה שהוא צבר במשך השנים, ואם לא נרחיק את האויב מעבר לליטני, שבעה באוקטובר הבא מעבר לפינה. תמיד אומרים שיחזירו כשירגישו שיש ביטחון. למה לא מייצרים וודאות לגבי מטרות המלחמה בצפון? יש מטרות ברורות בחזית הדרומית שכל ילד יודע לדקלם: מיטוט החמאס, החזרת החטופים. למה כאן בצפון הדברים כ"כ עמומים?".


 
עוד הוסיף על החשש מכך שתושבים יעזבו את יישובי הצפון לצמיתות: "יש אנשים שגם התפנו באופן עצמאי. החשש ממש שאנשים לא יחזרו לבתיהם. המערכה צפויה להיות ארוכה, כולם מרגישים את זה ויש לזה השפעה על התנהגות התושבים שהפנימו את זה ואני אומר בזהירות שלא מעט תושבים חושבים לעשות רילוקיישן. אם לא תייצר להם סוג של וודאות ואופק שבסופו של דבר ירצו לחזור לפה".