בפיגוע בכביש 1 באזור מעלה אדומים שבו נרצח מתן אלמליח ז"ל, אזרחים שהיו בפקק ואחזו בנשק יצאו מרכבם ונטרלו שניים מהמחבלים. על רקע האירוע, התראיין ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית היום (חמישי) לתוכנית של איתן כבל ורוני בר און ברדיו 103FM.

עוצמה יהודית על סערת הר הבית: "לשנות את תפיסת מערכת הביטחון"
עלילות הדם נגד המתנחלים נועדו להכשיר את הקמת מדינה הפלסטינית | ח"כ יצחק קרויזר‎
הקצין שנטרל את המחבל בדרום: "האירוע של יובל קסטלמן ז"ל היה איתי"

"אין שום סיבה שאדם, חייל משוחרר שאומן על ידי צה"ל ומחזיק בתעודת לוחם, יכול להשתמש ב־M16 בשירותו אבל לא יוכל להחזיק אקדח כאשר הוא משתחרר. לראיה, רואים שגם היום, חייל מילואים שהשתחרר לא מזמן בלחימה בעזה חיסל את אחד המחבלים תוך כדי שהוא חותר למגע ואף נפצע", אמר בהתייחס לנטרול המחבלים מהפיגוע.

"ראשית כל", הוא אמר על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעוצמה יהודית, כי הוא "צדק בשלל נושאים שהיינו מעדיפים שלא נצדק בהם ונשאר עוצמה יהודית, ההזויים והמשיחיים", אמר, לטענתו, כפי שתפסו אותם כשאמרו שדרשו לבצע מבצע חסר תקדים נגד חמאס. "צדקנו בכך שצריך לחמש את אזרחי מדינת ישראל, ולראייה היום".

זירת הפיגוע במעלה אדומים, רשתות חברתיות שימוש לפי סעיף 27 א' (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כשנאמר לו שיש בעיה בשימוש בנשק מאירועים מהסוג הזה, הזכיר הח"כ את המקרה של יובל קסטלמן ז"ל: "אירוע קשה מאוד שייזכר לדורות, יובל היה חמוש ברישיון בנשק פרטי ואותו חייל שביצע מה שעשה היה חייל מילואים".

לאחר שנאמר לו כי "המחסומים הם מלכודת מוות", הוא התייחס למחסומים שמפלגתו דרשה ואמר שלא מדובר במחסומים שרואים היום בכביש 1, היכן שאירע הפיגוע. "הסגר צריך להיות על בית לחם, בתוך בית לחם, שתושבי בית לחם לא יוכלו לצאת החוצה ולא שתושבי ישראל יצטרכו לעמוד ולהימצא במלכודות מוות", אמר. "תושבי בית לחם, אין יוצא ואין בה, אין יכולת לתנועה חופשית. כפי שאמר השר, הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה. אנחנו נשמח להישאר ההזויים, המשיחיים, ולא לצדוק במציאות שאנחנו נמצאים בה היום".

כשנשאל על עסקת החטופים ועל הפרסום בוול סטריט ג'ורנל כי חמאס הוריד את הדרישות שלו, מה שגם דווח בעיתון ערבי בריאיון עם חבר בלשכה המדינית, אמר: "אנחנו אומרים חד משמעית - את חמאס ושאר ארגוני הטרור, גם באיו"ש ובשאר המקומות, צריך להשמיד ולחסל. יש לנו צבא אדיר, חזק, עם מפקדים ראויים, לוחמים גיבורים ואמיצים". כשנשאל אם יפילו את הממשלה, אמר: "אנחנו לא עסוקים בהפלות ממשלה, אנחנו עסוקים ברווחתם של תושבי מדינת ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm