רס"ן יפתח שחר, בן 25 ממושב פארן, קצין לוחם בשלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה בתפקידו כמפקד פלוגה בחטיבת גבעתי. כך הודיעה המועצה האזורית הערבה התיכונה.

ישראל זיו מזהיר מהסתבכות ברצועה: "יש מגבלת כח מבחינת צבאית"
היכן וכמה פגעו חיזבאללה בישראל מתחילת המלחמה? | הנתונים המלאים

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, מאיר צור, ספד לו: "יפתח היה ילד מושלם. חכם, מנהיג, לוחם, יפה תואר וערכי. הוא אהב את משפחתו, את מושב פארן שבו גדל ואת הערבה ואנשיה. מגיל צעיר הוא היה מנהיג, וידענו שיש לו תכונות פיקודיות גבוהות. הוא שאף להמשיך ולשרת בצה"ל".

"יפתח שירת כמ"פ בשלדג עד לפני שבועיים, ואז מונה לתפקיד מ"פ בגבעתי. אחיו, לוחם בחיל השריון, נפצע בעזה לפני חודש. יפתח הוא בן למשפחת לוחמים, חקלאים שורשיים וותיקים, ואימו אשת חינוך מובילה בערבה. אני מחבק את משפחת שחר ואת החברים ומבכה את מותו של יפתח האהוב והנפלא, בשם כל תושבי הערבה".

מושב פארן ספד לו: "יפתח נולד בקיץ חם בשנת 1998 בן ליהודה ואפרת, אח של ארנון, נוגה ועודד האהובים , אהוב ליבה של חן זוגתו. מאז ילדותו בפארן ועד ליומו האחרון – תמיד היה מוקף ועטוף במשפחה וחברים. כולם רצו להיות סביבו – בגן, בביה"ס, בתנועת הנוער ובצבא. והוא כל כך אהב והעריך (בלי הרבה מילים) את הזמן המשותף, את המשפחתיות, את הטיולים בארץ ובחו"ל. האופי החזק של יפתח היה משהו שקשה לתאר במילים, הוא היה מגנט לכולם, הנוכחות השקטה, הביישנית והחזקה כל כך.

"יפתח היה מנהיג ומוביל. בשקט וצניעות.. דורש מעצמו ומסביבתו מקצועיות ורצינות ללא פשרות. הוא לא היה איש של בינוניות, בכל דבר שעשה תמיד שאף, והצליח להצטיין. עוד יותר מהמצוינות בכל תחום, בלטה האנושיות והרגישות שהייתה בכל צעד שעשה. בצבא זיהו מהר מאוד את מה שכולנו כבר הכרנו. יפתח התקדם במסלול הפיקוד במהירות , כשהוא משאיר אחריו עשרות חיילים וחברים שנושאים אליו עיניים והולכים אחריו.  

"יפתח שלנו, כולנו קצת האמנו שאתה הבן שלנו, של כולנו. תמיד התגאנו לספר עליך, שאתה מפארן. מה-7 לאוקטובר כולנו דואגים לך, מחסירים פעימה. לקחו לנו את הכי טוב שיש. הכי חכם, הכי יפה, הכי מוצלח, הכי שאפתן, הכי אנושי. הלכת מאיתנו כמנהיג בראש חייליך, במוות של גיבורים ,כשלנגד עינייך  המצפן הערכי האדיר שינקת מבית. אנחנו מודים לך היום על כל פגישה אקראית על שבילי המושב, על החיוך, הדאגה והאכפתיות לאחר. 

"נמשיך להעריץ אותך גם אחרי לכתך. נזכור אותך תמיד בחיוך התמים, או רכוב על אופנוע על רקע נופי המדבר והערבה שכל כך אהבת.  
אפרת, יהודה, ארנון, נוגה, עודד וחן. אין לנו מילים שיוכלו לנחם מבטיחים לעמוד לצידכם, לחבק ולשאת את זכרו של יפתח איתנו לכל אשר נלך".