מלחמת חרבות ברזל: סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' עוזי דיין, מתח היום (שלישי) ביקורת על לוח הזמנים של התמרון הקרקעי ברצועת עזה. "היה כבר לדעתי צריך לעשות את זה, אבל צריך לעשות את זה כרגע בלי לספור את הרמדאן, ואם רוצים לספור את הרמדאן – אז לעשות את זה ולסיים את זה לפני כניסת הרמדאן", אמר בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM.

סגן ראש המל"ל לשעבר נגד בריק: "מי שמצפה ל-100% הצלחה בשטח בנוי - טועה"
איילנד חושף: שתי הטעויות הקריטיות שישראל עושה בעזה

"גם אם צריך עוד שבוע או שבועיים שיהיו לתוך הרמדאן, צריך לעשות את זה", הוסיף. "ברור שבשביל להילחם יעיל ולהשיג ניצחון נקי, צריך לעשות כמיטב יכולתנו להפריד את האוכלוסייה מהמחבלים היותר פעילים, מהטרוריסטים. דבר שאנחנו עושים אותו ברמה מסוימת, צריך להמשיך אותו ואז אפשר להרוויח עוד דבר - לעצור את כל בני המשפחה הגרעינית של החמאס, ואז יש לנו גם לטובת החטופים שלנו יותר קלפים".

הפצצות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הפצצות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

הוא הוסיף: "צורת ההתנהגות שלנו בדרום משפיעה גם על החיזבאללה, וגם אם חיזבאללה יורה עלינו ואנחנו יורים עליו יותר חזק ויותר עמוק, וגורמים לו נזק יותר גדול ממה שהוא גורם לנו - בסופו של דבר אנחנו מפסידים ככה הרתעה.

"מה שקורה בצפון, הבעיה העיקרית זה שפשוט קרה דבר שלא קרה אף פעם, שאנחנו תחת לחץ של איום טרור פינינו התיישבות והרבה לאורך כל הקו", הסביר. "הנזק העיקרי כרגע שמונע החזרה של התושבים זה טילי הנ"ט, לכן צריך ליצור רצועה, תחום מוות, שהוא לפחות עד הליטני, ואז בגלל הטווח ובגלל חוסר קו ראייה, אנחנו יכולים לנטרל את הבעיה של טילי הנ"ט. כי בניגוד לרקטה אין התראה לטיל נ"ט".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM