בכיר שב"כ לשעבר יוסי אמרוסי מתנועת "הביטחוניסטים" ("העמדת ביטחונה של ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי, באופן המבטיח את חירותו וריבונותו של העם היהודי בארצו לדורות", מתוך אתר הארגון), ששירת בשב"כ בתפקידי שטח וניהול שרובם בגזרת רצועת עזה, התראיין לתוכנית "קפאין" של יואב מינץ ברדיו 104.5FM. הוא התבטא באשר למלחמה בצפון, על חוסר ההתקדמות לטענתו במלחמה בעזה, ועל ערביי ישראל.

מגזר השנאה: כך האספסוף הגזעני מנהל מלחמה נגד ערביי ישראל | רן אדליסט
תושב עכו: "רוב מכריע של ערביי ישראל יוצאים נגד הזוועות האלה"
מדברים בשפה שלהם: הערבים שמתגייסים לטובת ההסברה הישראלית

באשר לחזית מול ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, אמר: "בצפון יש מלחמה, יש הרוגים, יש פצועים ויש עשרות אלפי תושבים עקורים וזה כנראה יימשך. המדינה חייבת להגיע להחלטה בשאלת העיתוי בצפון והוא צריך להיות בהפתעה כי כרגע חיזבאללה ערוך בשיא כוחו".

יירוט רקטות מעל כפר בלום (צילום :ארז בן סימון)

אמרוסי התבטא גם באשר למלחמה בדרום: "שואל את עצמי למה יש תחושה של חוסר התקדמות ברצועת עזה כאילו כעת יש מלחמה נגד גרילה. צריך להגיע לחטופים, צריך לכבוש את רפיח, לחסל את סינוואר. לא מבין למה נעצרנו. אולי לא נכנסים לרפיח בגלל לחץ אמריקאי או מצרי. לא ברור למה צה"ל הוציא את רוב כוחותיו מרצועת עזה".

באשר לחשש מהתפרעויות בתוך ישראל ברמדאן, אמר: "נשמעה קריאה לערביי ישראל להפגין מהיום הראשון של הרמדאן. מערכת הביטחון צריכה להתייחס כאילו זה ייפול על אוזניים שומעות ולא אוזניים ערלות".