תשומת הלב בלבנון, מצרים וישראל התמקדה ביומיים האחרונים בין היתר במגעים לניסיון לניצור את האש בגבול עם הלבנון ובניסיונות של שליח נשיא ארה"ב עמוס הוכשטיין לכלול את הפסקת האש בחזית בעזה בהפסקת אש בחזית הצפונית, זאת עוד לפני הרמדאן. 

בצל "דיאלוג האש": חיזבאללה במסר מפייס ומפתיע לישראל
ארצות הברית משדרת לראשונה פסימיות: המלחמה עם חיזבאללה קרובה מתמיד?

אתמול אמר שר הביטחון יואב גלנט להוכשטיין במהלך פגישתם כי ישראל מחויבת למאמצים הדיפלומטיים ואינה ששה אלי קרב, אולם מקורות דיפלומטיים מערבים בכירים הביעו פסימיות מהצלחת המגעים הדיפלומטים ואמרו לעיתון אלאח'באר הלבנוני כי "הדרך המדינית אינה מספיקה להרגעה, למרות התעקשות הצד האמריקאי לנסח את ההסכם בין ביירות לירושלים שנסוב על חיזוק הפסקת האש, פתרון המחלוקת בנקודות השנויות במחלוקת, מציאת פתרון גם לסוגיית חוות וכפר שבעא וגיבוש פתרון בר-קיימא שאמור למנוע מלחמה גדולה יותר".

תקיפה בחוות שבעא, לבנון (צילום: REUTERS/Karamallah Daher)
תקיפה בחוות שבעא, לבנון (צילום: REUTERS/Karamallah Daher)

עוד דווח כי ישראל הציבה דד-ליין ואמרה למדינות אירופה כי ה-15 למרץ הוא תאריך היעד להגיע להסדר מדיני, אחרת יוגבר הלחץ הצבאי גם במחיר של מלחמה רחבת היקף. "הוכשטיין בקושי השתכנע שאפשר להפסיק את הלחימה בלבנון לפני הפסקת הלחימה בעזה, אך גם משוכנע שחיזבאללה לא רוצה הסלמה. השליח האמריקאי סבור שההפוגה בעזה תהיה תהיה כמו שעת אפס", אמרו המקורות. מנגד, גורמים ישראלים הכחישו את הדיווח.

עוד נטען בדיווח בעיתון הלבנוני כי עוזרו של הוכשטיין, שנשאר בביירות כדי להמשיך בדיונים עם  יושב ראש הפרלמנט הלבנוני נביה ברי וראש הממשלה נג'יב מיקאתי, עזב אתמול את המדינה. לפיכך, בימים הקרובים ביירות תהיה בעמדת המתנה למה שיובילו השיחות שנערכו בקהיר, בזמן שבו מקורות יודעי דבר חששו כי העימות יהפוך להסלמה רחבת היקף.