אל"מ במיל' רונן כהן, ראש זירת טרור באמ"ן לשעבר, התראיין לליאת רון ברדיו 104.5FM באשר להיתכנות למלחמה מול ארגון הטרור השיעי חיזבאללה והסיבה שהמלחמה נדחתה, ואמר: "אני לא בטוח שבהנהגה הבכירה יש רצון למלחמה בצפון".

בצל המגעים המדשדשים: בישראל מודים לראשונה - "תהיה מלחמה בצפון"
צה"ל יכול לתחקר את עצמו אודות המחדל? "יש שאלות שמחכות לבירור עמוק"

"אני לא בטוח שאנחנו במצב של יכולת אמיתית להתמודד במלחמה כזו, אנחנו מסוגלים אבל המחיר יהיה כבד מאוד בצבא היבשה", סבר באשר לאופציה של מלחמה מול חיזבאללה שבלבנון. "כמובן שנוסיף שהאמריקאים הם האחרונים שרוצים מלחמה בצפון ואנחנו גם תלויים בהם מבחינת חימוש. אני גם לא בטוח שבהנהגה הבכירה יש רצון, היו מעדיפים להגיע להסדר ולסיים את המלחמה בדרום".

"זו המלחמה הראשונה בישראל שאנחנו לא מסוגלים להילחם בשתי חזיתות, בוודאי שאם היינו יכולים היינו עושים את זה, וזה מראה מה קרה בצבא ב-20 שנים האחרונות", הוסיף.

מטח טילים של חיזבאללה לגליל העליון (צילום :ארז בן סימון)

"כשאנחנו במלחמה נסראללה למד שהוא נכנס מהר לבונקר, כשאנחנו בשגרה אנחנו לא רוצים לפתוח מלחמה וברור שחיסול כזה יש לו פוטנציאל לפתוח מלחמה - זו הסיבה שנסראללה עדיין חי. זה כל הסיפור של תפיסת הביטחון החדשה שמי שהגה אותה הוא שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון שאמר, 'נגזר עלינו לחיות בין סבב לחימה לסבב לחימה והתפקיד שלנו הוא להרחיק את הסבב הבא'. מיד כולם הבינו שלא כדאי שזה יהיה במשמרת שלהם וכדאי לשמור על שלום ובינתיים האויב התעצם מעבר לגדר".

חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)