דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי ארדעי פנה היום (ראשון) לתושבי לבנון בבקשה לשתף פעולה עם המוסד הישראלי ולהעביר מידע על חיזבאללה. פנייתו מגיע ברקע לטענתו כי "קיבלתי פניות מאזרחים ואף פעילי חיזבאללה החוששים מהתנהלות ארגון הטרור מול ישראל שתביא את לבנון לגורל דומה לזה של רצועת עזה".

"תלוי גם ברצונו של נסראללה": המלחמה בצפון היא רק עניין של זמן
הפינוי היה לחינם? "אני לא בטוח שבהנהגה הבכירה יש רצון למלחמה בצפון"

"כפי שאני חוזר ואומר, אני לא הכתובת לפניות האלו ואין לי הסמכות לטפל בהן", כתב והוסיף: "את הפניות יש להעביר לעמוד הפייסבוק של המוסד, שם תוכלו למצוא את הגורמים המוסמכים לטפל בפנייה".

הפגנת תמיכה בחיזבאללה (צילום: REUTERS/Hassan Abdallah)
הפגנת תמיכה בחיזבאללה (צילום: REUTERS/Hassan Abdallah)

גם בצד הישראלי מקבלים תושבים הסמוכים לגבול מסרים מחיזבאללה, במטרה לערער את אמונם ברשויות ולהפעיל עליהם לוחמה פסיכולוגית. בחודש שעבר דיווחו תושבים כי אל הטלפונים הניידים שלהם הגיעה הודעת ווטסאפ שנשלחה לכאורה על ידי חיזבאללה שכוללת את תיעוד הנזק בישראל, קטעים מתוך מהדורות החדשות של המדינה - ואיומים להסלמת המצב הביטחוני בהמשך. 

"רוצים מלחמה בשביל לחזור? אם היא תקרה - לא יהיה לכם לאן לחזור״, כך נכתב בהודעה שנשלחה לכאורה מטעם חיזבאללה עם לוגו ארגון הטרור לטלפונים ניידים של רבים מתושבי הצפון. במהלך הסרטון, נראים תיעודי הנזקים בצפון מתחילת המלחמה ועד עכשיו: שריפות כתוצאה מהרקטות ששוגרו, בתים שנהרסו מטילי הנ״ט, תושבים פצועים שפונו באמבולנסים לאחר שנפגעו ע״י חיזבאללה, תושבים מפונים ומבנים שנחרבו על גבול הצפון. את סוף הסרטון, הם חותמים עם האמירה ״טעימה, על קצה המזלג״ - אמירה שמרמזת על הסלמת המצב הביטחוני בגבול.

בניין בקרית שמונה שנפגע מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
בניין בקרית שמונה שנפגע מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)