בתום היום הראשון של הרמדאן, חושף מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נתונים משמעותיים שעלו במסגרת הפעילות טרום הרמדאן במחוז ירושלים ומהם עולה כי מאז ראשית 2024 סיכלה המשטרה 12 פיגועי טרור וכוונות פיגועים תוך כדי מעצר חשודים, שרצו, ניסו, התכוונו, או התבטאו שבכוונתם לבצע פיגוע טרור בגזרת המחוז.

מעל 20% בקרב ערביי ישראל: נלחם עם מדינה ערבית אם היא תפלוש
20 חשודים נעצרו בחשד להסתה ברשתות החברתיות לקראת חודש הרמדאן

נבהיר כי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7.10.2023 סיכלה המשטרה 38 פיגועי טרור בגזרת המחוז. רוב הסיכול התאפשרו אודות מידע מודיעיני מוקדם או דיווחים שהתקבלו והיתרה נחשפו בזכות ערנותם של השוטרים בשטח לרבות בעיר העתיקה. מפקד המחוז חשף כי בשני האחרון, תחילת הרמדאן, הובילה פעילות של בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים בשכונת בית חנינא, יחד עם שוטרי יס"מ ירושלים וכלבן של מג"ב ירושלים, נחשף תיק שהכיל בתוכו שישה מטעני צינור.

התיק והמטענים טופלו על ידי חבלני מחוז ירושלים כדי להסיר סכנה, המשטרה ביצעה מעצר של חשוד וכעת מתנהלת חקירה במטרה לחשוף האם מדובר במטענים שהוכנו לצורך ביצוע פיגוע טרור, או שמא מדובר בהתארגנות פלילית כחלק מהסכסוכים בתוך המגזר הערבי. עוד מהנתונים שנחשפו עולה כי במהלך השבועיים שקדמו לתחילת הרמדאן נעצרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים 21 חשודים בגין עבירות הסתה במזרח ירושלים. נגד שישה מהם כבר הוגשו כתבי אישום בתום חקירתם. 

המשטרה נערכת ברמדאן (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה נערכת ברמדאן (צילום: דוברות המשטרה)

באחד המקרים מדובר בתושב מזרח ירושלים שהביע תמיכה במעשיו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע בצומת ראם בחודש שעבר והצהיר ברשתות החברתיות "נלך בדרכך פאדי ג׳מג׳ום״. בסיום חקירתו בימ״ר ירושלים הוגשה נגדו הצהרת תובע. במשטרה מדגישים כי הקשר בין הסתה לטרור הוא מובהק, וכך למשל בחקירתו בימ״ר ירושלים של המחבל בן ה-14 שביצע בשבוע שעבר פיגוע דקירה בנווה יעקב ונעצר ע״י שוטרי יס״מ ירושלים בסיוע כוחות נוספים עולה כי הושפע מההסתה ברשת, שכאמור התגברה לפני הרמדאן.

"נציין שמאז תחילת המלחמה ועד תחילת הרמדאן: 100 כתבי אישום הוגשו ע״י הפרקליטות בתום חקירות, ניטורים ומעצרים שביצעו שוטרי מחוז ירושלים נגד מסיתים ותומכי טרור בגזרת במזרח ירושלים. מחוז ירושלים במשטרה ימשיך לאפשר את קיומן התקין של תפילות הרמדאן אולם ימשיך לפעול כל העת לסיכול וטיפול נחוש ומיידי בהסתה, הפרות סדר אלימות וטרור מכל סוג שהוא", נמסר.