בטקס הנצחה לחיילי גדוד האיסוף הקרבי 414 שנפלו בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, מפקד הגדוד, סא"ל אופיר אברם, נשא דברים בפני המשפחות. אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל שנפלה בקרב על המוצב, התפרץ לעברו והטיח בו האשמות על היחס שהתצפיתניות זכו לו בימים שלפני השבת השחורה. אשל התייחס לדברים הבוקר (שני) בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

80 עצורים במצור על שיפא; תקיפה גם ברימאל: כל מה שאפשר לספר | תיעוד
הפילוג בעם והמחלות בעזה: סינוואר קיבל החלטה דרמטית ובישראל לא מבינים

"הוא לא יצר קשר ולא השיב ולא בא לדבר. אני לא מצפה. ציפיתי חודשים אחורה שההתייחסות תהיה שונה לבנות, ראיתי שזה לא קרה. עכשיו בטח ובטח שאני לא מצפה ממנו לבוא ולדבר איתנו", אמר אשל בפתח השיחה.

"אני כן חושב שזה עוד סממן לעובדה שיש פה כשל פיקודי ממדרגה ראשונה שפגע בחיילות, שפוגע בחיילים, שפוגע גם היום בחיילות שנמצאות בגזרות הצפון. אם נזקק את זה לאירוע של נחל עוז, אז זו התוצאה. התוצאה היא עגומה לכולם. לא התייחסו לבנות האלה חודשים אחורה, לא התייחסו לבנות האלה מאותה שבת, וזאת ההתייחסות של האנשים האלה", אמר.

"אני לא רוצה לקרוא להם מפקדים, הם לא ראויים לפקד על חיילים בצה"ל. אלה אותם מפקדים שהיו אחראים על הבנות האלה לפני ואותם מפקדים שהיו אחראים לתדרך אותם מה לעשות במקרה של פשיטה, ואלה אותם מפקדים שהיו אמורים לשמור ולהגן ולנסות לעשות הכל כדי שלבנות האלה יהיה טוב שם. אז לא רק שהן ישבו שם בחמ"ל נחל עוז, 785 מטר מהגבול, ללא נשק, כי הנשק היחידי שלהן הייתה המצלמה", הוסיף. 

לדבריו, "אנחנו ערים לעובדה שמה שקורה היום, קרה גם בעבר. אני מאוד מקווה בשביל הבנות האלה ובעיקר בשביל המשפחות שלהן שמישהו יפיק את הלקחים במערכת הביטחון, כי אני מאוד בטוח שאם לבנות האלה היה נשק באותה שבת ארורה, אני חושב שהמספרים של המוות, הצער, היגון והשכול היו הרבה יותר נמוכים".

חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש. באדיבות דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל וגדוד 414 בפרט, עוטף את המשפחות השכולות, מלווה אותן וכך יוסיף לעשות. מתוך כבוד לבקשת המשפחות מפקדי הגדוד לקחו חלק בצעדה לזכר הנופלים שנערכה ביום שישי האחרון. מפקד הגדוד הוא קצין ערכי שפועל למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ומוביל את הגדוד בלחימה בעזה, וזוכה על כך להערכה רבה. לצד המשך המלחמה, צה״ל החל בתחקיר אירועי ה-7 באוקטובר, בסיומם יוצגו הממצאים למשפחות השכולות ולאחר מכן בשקיפות לציבור".