דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) כי חיזבאללה מיקם את תשתיות הייצור שלו בלב אוכלוסיות אזרחיות בבקאע וביירות ובדרום לבנון. צה"ל תקף את תשתית הטרור במטרה לפגוע ביכולת של הארגון להעביר אמצעי לחימה, ולפי התיעוד גודל התקיפות, ריבוי פיצוצי המשנה ומשך השריפה מראים כי מדובר בחומרי נפץ וחומרים כימיים מסוכנים המאוכסנים בכפרים אזרחיים.

בדרך להקמת מדינה פלסטינית? המסמך שעשוי לטרוף את הקלפים | דיווח
לאחר הפינוי: התושבים שהחליטו לא לחזור יותר לצפון

תקיפת תשתיות אמל"ח בלב אוכלוסיות אזרחיות בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, דובר צה״ל בערבית חשף כי מחבלי חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון התחבאו באמבולנסים למטרות טרור. עוד נחשף, כי האמבולנסים שייכים לעמותה בשם ״רשות הבריאות האסלאמית". מניתוח דפוס הפעילות של האמבולנס ניכר כי הוא פועל באופן חריג בין אתרים המשויכים לחיזבאללה לאחר שהם נתקפים גם ללא צורך בפינוי פצועים וגם זמן ממושך לאחר שנתקפו. על פי ההערכות רכבי האמבולנס משמשים את חיזבאללה ואמ"ל לטובת העברת פעילים בין מקומות בשטחים עליהם צופים כוחות צה״ל, כמו כן לטובת העברת אמל״ח או ציוד לפעילות טרור. 
שני פעילים  שהפעילו את האמבולנס בכפר כילא, מוסא ומחמד שית, הוכרו על ידי חיזבאללה לאחר מותם כפעילים צבאיים של הארגון. בניגוד אליהם, פרמדיקים אחרים שנהרגו בכפר ח'נין לא הוכרו כחללים של הארגון. בנוסף לכך, מצטברות עדויות נוספות לשימוש שעושים חיזבאללה ואמ"ל בעמותת ארגון הבריאות האסלאמי ככסות לפעילות טרור. כך לדוגמה, חסין ח׳ליל מהעיירה ברעשית שנהרג בתקיפה בבילדא (23/2/24) צולם בעבר כשהוא חמוש עם תג של ארגון אמ"ל. לאחר מותו נמסר כי שימש כפרמדיק בארגון הנ״ל.