חיילי הגדוד החרדי 'נצח יהודה', שהתגייסו במחזור אוגוסט 23, סיימו הבוקר  (רביעי) את הכשרתם אחרי שכבר לחמו ברצועת עזה. הלוחמים חוו את המלחמה גם במשך תקופת הכשרתם, החל מההקפצה ביום שמחת תורה ובמשימות שונות בדרום ובצפון לאורך תקופת מלחמת חרבות ברזל.

החיילים היו אמורים לערוך מסע כומתה לפני כשבועיים,  אולם הם נשלחו לבצע פעולה התקפית במרחב חאן יונס בעזה, שם גם חגגו את חג פורים. הלוחמים יצאו הלילה מרצועת עזה ועברו מסע כומתה שהחל בעוטף עזה והבוקר, חיילי מחזור אוגוסט 23 קיבלו את הכומתה המנומרת של חטיבת כפיר שנלחמה לראשונה ברצועת עזה מאז היווסדה.

בעמותת נצח יהודה אמרו כי הצעירים החרדים שמתגייסים לצבא מביאים איתם רוח לחימה ורצון עז להיות שותפים מלאים בהגנה על המדינה. "הם מבינים את גודל השעה ונלחמו בגבורה גם בתוך רצועת עזה. לא סתם ראשי הצבא בחרו בהם להילחם עוד לפני סיום ההכשרה". הבוקר דורון קדוש, פרסם לראשונה בגל"צ כי ברקע משבר חוק הגיוס, צה״ל הכריע: הגדוד החרדי ״נצח יהודה״ יהפוך לגדוד חי״ר מתמרן כאשר לוחמי הגדוד יוכשרו לתמרן בלחימה בשטח אויב בזירות הרלוונטיות - עזה או לבנון.

לדבריו של קדוש, ההחלטה הזו היא אמירה מצד צה״ל בשני עניינים, הבעת אמון בגדוד נצח יהודה, שאחרי כל הסערות והתקלות - הוכיח במלחמה יכולות טובות. במצב הנוכחי, צה״ל לא יכול להרשות לעצמו להחזיק גדוד לוחם שאינו מתמרן. מצוקת המחסור באלפי לוחמים היא אמיתית. צה״ל צריך כל לוחם לתמרון בתרחישים עתידיים.