ההסלמה בצפון: רקטה ששוגרה משטח לבנון נפלה אמש בפתח ביתו של ראש מועצת מעלה יוסף שמעון גואטה במושב גורן. גואטה אמר כי "בשעה האחרונה רקטה נפלה בפתח הבית שלי במושב גורן. ישנה פגיעה בבית ובחצר שלי. אני אומר לצה״ל ולמדינת ישראל - קחו את המושכות לידיים. תושבי הגליל לא נמצאים חצי שנה בבתיהם. חייבים להרחיק את חיזבאללה, להכות בו מכה אנושה, סומכים על צה״ל שיעשה את זה. במצב הנוכחי, תושבים לא יוכלו לחזור לכאן במציאות הזאת - אנחנו נאבד את הצפון".

התשוקה הנואשת של נתניהו להיאחז בכיסא מעלה את השאלה: מה יקרה ביום שאחרי? | אלון בן דוד
מהמקורבים ביותר לנסראללה: זה הבכיר שחוסל בתקיפה בסוריה

מועצת מעלה יוסף מסרה בתגובה כי "אנו חווים עליית מדרגה משמעותית בימים האחרונים בעוצמת הלחימה מול חיזבאללה. יישובינו חוטפים מטחים של רקטות, תמ"ס ונ"ט כבר כמעט חצי שנה! הערב נפגע ביתו של ראש המועצה, שמעון גואטה במושב גורן. אנו מבקשים מתושבי היישובים המפונים לא לשוב לבתיהם בשום פנים ואופן, על מנת שלא לסכן את חייהם ולהפריע לתפקוד צה"ל וצוותי הכוננות ביישובים".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, התייחס גם הוא לאירוע ואמר כי "אין הסלמה בצפון, יש כאן 'מלחמה תוך הבנות'. לקראת פסח אנחנו תושבי הצפון רוצים לומר לממשלת ישראל 'מה השתנה' – אנחנו משנים את כללי המשחק. ממשלת ישראל חייבת לדאוג להחזרת התושבים בביטחון מירבי, כך שנוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה בצפון. אם לא נצליח, הציונות וההתיישבות בגליל יחזרו עשרות שנים אחורה. יש כאן משחק אכזרי בין צה"ל לחיזבאללה, כאשר השופט הראשי מארצות הברית והקוונים מאירופה ואיראן מוודאים שכולם ישמרו על הכללים. הדשא עליו רצים השחקנים, דורסים ומועכים אותו, אלו תושבי הצפון".

מספר דליקות פרצו אתמול בשטחים פתוחים באזור שלומי כתוצאה מנפילת רקטות.

לאחרונה הוקמה יחידת כיבוי הבנויה מתושבי המקום בהובלת נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי בעקבות התחממות הגזרה הצפונית.  

כספי העניק לתושבים את רכבי המש"י (מענה שוטף ישובי) - רכבים המאובזרים במערכות למענה כיבוי ראשוני. היחידה, שהינה עצמאית לחלוטין ומשמשת כמכפיל כוח של ממש, הגיבה לאירועי השריפות בשלומי תחת נפילות טילים.