חקירת הפיגוע אמש בגן יבנה נמשכת לאחר שהוטלה על היחידה המרכזית בלכיש שהחלה בביצוע פעולות חקירה נרחבות בשיתוף יחידות משטרה נוספות וגורמי ביטחון, לאיתור חשודים שייתכן וסייעו למחבל להגיע לגן יבנה.

רץ לעבר הכוחות עם סכין - ונורה: תיעוד חיסול המחבל בגן יבנה | תיעוד

במסגרת החקירה, הצליחה המשטרה לעלות על זהותם של שני חשודים, תושבי הפזורה הבדואית בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, שעל פי החשד הסיעו את המחבל לאחר שחדר לישראל וסייעו לו לעשות את דרכו לגן יבנה. החשודים נחקרו לאורך הלילה והיום (שני) בימ"ר לכיש בחשד לעבירות סיוע לפח"ע, הסעת שב"ח ועבירות נוספות, והם יובאו בפני בימ"ש השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.

כזכור, נער בן 17 ושני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו אמש  באורח קשה בפיגוע דקירה בקניון פרנדלי בעיר. המחבל שביצע את הפיגוע הינו פאיז מחמוד חליל, בן 19, מהעיירה דורא שבאזור חברון, שהה בישראל באופן בלתי חוקי. מתחקור הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לקניון הפרינדלי בגן יבנה כשהוא חמוש בשני סכינים והחל במסע הדקירות בקומה השנייה, כאשר הבחין בצעיר היוצא מחדר הכושר. המחבל דקר אותו, ולאחר מכן נכנס לתוך המכון, שם הצליח לדקור צעיר נוסף, ולאחר מכן צעיר שלישי בקומת הכניסה. 

אדוארדו שלפן, פקח עירוני בעיר שסייע בנטרול המחבל, סיפר ב-103FM על רגעי האימה ואמר כי "קיבלנו אירוע ב־100 על פח"ע, והגענו למקום תוך דקה וחצי. ראינו בחור צעיר שבא כולו דם, השוטר ניגש אליו, שאל אותו שאלות אבל הבחור לא כל כך ענה כי הוא היה פצוע. עליתי במדרגות לתוך הקניון, ואז מאיזשהו מקום המחבל יצא ובהתחלה לא זיהינו את הסכין. איך שראינו את הסכין פשוט מאוד, הוא היה יותר מדי קרוב אליי והייתי צריך להחליט אם הוא דוקר אותי. הייתי בין המחבל והשוטר, רצתי הצידה בשביל לתת לשוטר את טווח הירי, כי הייתי יותר מדי קרוב. המחבל רץ אחרי, השוטר ירה בו כמה כדורים אבל הוא המשיך לכיווני. עצרתי את עצמי, נפלתי, המחבל נפל עליי, דחפתי אותו עם הרגליים והשוטר סיים את הנטרול".