מלחמת חרבות ברזל: תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, התראיין היום (שני) אצל מתי טוכפלד בתוכניתו ברדיו גלי ישראל 94FM, ופרש את משנתו על ההסדר לכאורה מול לבנון ועל תוצאות המלחמה שצפויות ברצועת עזה.

"לא מוכן להיות שותף לקונספציה": סמוטריץ' מתנגד לאשר רכישת מטוסי קרב
התאריך שגדעון סער מציע ללכת לבחירות: "לא תפגע במאמץ המלחמתי"

בפתח הראיון אמר על התקיפות בסוריה: "המטרה היא למנוע התחזקות של חיזבאללה גם בלבנון וגם בסוריה עצמה. חיזבאללה עובד בשיתוף פעולה מאוד הדוק עם האיראנים. עשינו זאת גם לפני המלחמה, זה לא חדש".

"אני בטוח שישראל יכולה לפגוע במטרות יותר איכותיות", הסביר על חיסול הבכירים. "כרגע הדבר שהכי ישפיע על ההסדר בלבנון זה תוצאות המלחמה בעזה. רפיח הפכה להיות נקודה ארכמידית מרכזית. לדעתי צריך לפעול בתיאום עם האמריקאים שיביא להסדר שירחיק את האוכלוסיה האזרחית מרפיח".

"המלחמה תימשך עוד ארוכות לאחר רפיח אבל בהחלט נעבור שלב. זה יהיה סוג אחר של לחימה וזה יקח זמן. תוך כדי נצטרך לעבוד על פתרון מדיני ליום שאחרי. מה שמדריך את האמריקאים זו החרדה מפני המציאות שבה ננהל את חיי האזרחים בעזה. אני מבין את החרדה ואני לא שותף לה. בשלב מסוים לא יהיה מנוס שבו אנחנו ניקח על עצמנו את ניהול האזרחים בעזה במטרה להכשיר גוף אחר שישלוט שם", הוסיף.

תיעוד מהתקיפות בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

בסיום הראיון אמר: "הרעיון שבו אנחנו יכולים לעבוד עם הפלסטינים כרגע הוא לא מבוסס כיוון שכרגע החמאס עדיין שם. עד שלא נשלים את המלאכה, וזה יקח זמן, לא יהיה ניתן ליישם אף פתרון מדיני. המציאות הזו לא נכפתה עלינו אבל זה מה שעלינו לעשות".