עידן רונן, פעיל הסברה בתקשורת הזרה, התעמת בשידור בערוץ "אל חדת'" הסעודי עם הפרשן הערבי אסד עוואד אלזובי, זאת על רקע הפעולה הנרחבת של צה"ל בבית החולים "שיפא" ברצועת עזה. 

הפרשן הסורי מתמוגג: הטיל המיוחד שהימם את האיראנים בקונסוליה בדמשק | צפו

"הטרור לא נוגע לפלסטינים, אפילו הרשות הפלסטינית הודיעה שחמאס לא מייצג את הפלסטינים", אמר אלזובי בתחילת השיחה לאחר שקטע את דברי הפתיחה של רונן. "רבות ממדינות ערב אומרות שחמאס לא מייצג את הפלסטינים".

"אדוני, תאפשר לי לבטא את הרעיון במלואו", השיב עידן. "כל ההתפרצויות האלה לדבריי באות על חשבון הזמן שלי. אני רוצה להסביר לפרטי פרטים. ייתכן שאתם שוכחים את מה שקרה ב-7.10 כאשר טבחו בצעירים שלנו במסיבה וחטפו תינוקות. אפילו התמיכה העקיפה נחשבת בלתי אנושית".

"אין אנושיות אצל מי שאין בהם אנושיות", תקף אלזובי. "אלה שרצחו 30 אלף ילדים הם הטרוריסטים. אלה הם הטרוריסטים, הם המחבלים והם הפושעים".

"לא, לא, לא, אתה לא אנושי", ענה הפעיל הישראלי, "אין להם קשר לאנושיות. 82% (מתושבי עזה) תומכים בחמאס, אתה אחד מהם. אתה תומך טרור".

"נראה שנחתת ממאדים", השיב הפרשן הערבי. "אלה טרוריסטים, אלה פושעים, רוצחים יותר מ-30 אלף ילדים ואומרים שהילד הוא פושע וטרוריסט".

עידן חתם את העימות באומרו: "אתה רוצה לדבר על האנושיות של הערבים? דבר איתי על האנושיות של הערבים שטובחים זה בזה בכל המדמנה המכונה 'העולם הערבי'. דבר איתי על אנושיות הערבים".

הכתבה הוכנה בסיוע תרגום מערבית לעברית - ביירון