איראן מאשימה את ישראל בהתנקשות במפקד גיס לבנון וסוריה של כוח קודס של "משמרות המהפכה", רזא זאהידי, שחוסל בתקיפה אווירית סמוך לשגרירות איראן בדמשק. אל"מ במיל' איתמר יער, סגן ראש המל"ל לשעבר ומנכ"ל "תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל", שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ בתכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על המצב הביטחוני במדינה והאיומים הנשקפים מהזירות השונות.

"אנחנו צריכים להבין שחיזבאללה ואיראן תוקפים את ישראל כל פעם שהם מזהים הזדמנות וחושבים שהעיתוי והמקום משרת את האינטרסים שלהם. לא קשור מה אנחנו עושים", אמר יער בפתח השיחה. "צריך להוסיף שאין ספק שהדבר הזה מהווה פגיעה וזה פומבי, ירצו להראות שהם מגיבים, ולכן אנחנו צריכים לצפות לניסיון תגובה איראני מסוים. לא חושב שזה משנה את התמונה בצורה מהותית, מניח שהתגובה לא תסלים את המציאות, ולכן אנחנו צריכים להגביר את הכוננות ולהיות ערניים".

זירת הפיצוץ ליד שגרירות איראן בדמשק (צילום :רשתות ערביות)

לאחר מכן התייחס להודעה שהוציא הרמטכ"ל אתמול עקב הירי שבוצע לעבר אזרחים בעזה: "זה אירוע מצער, חוץ מאובדן חיי אדם, זה אירוע שפוגע משמעותית באינטרסים שלנו, שיהיה גורם שאיננו חמאס שיעסוק בחלוקת המזון ההומניטרי ברצועת עזה. ואף על פי כן אני חושב שאחרי שהבדיקה תיעשה, לא יהיו לו השפעות ארוכות טווח מאוד משמעותיות. שמח שהתגובה הישראלית של צה"ל הייתה מיידית שבה הודינו שזה פגיעה שלנו ולא ניסו להתחמק. וככל שעובר הזמן ישראל מראה שהיא עושה דברים כדי למנוע את זה. בד"כ מה שיודעים בהתחלה זה לא מה שיודעים אחרי. צריך לזכור שאנחנו בלחימה שמעורבים בה אזרחים וטעות כזאת עלולה לקרות. מצב של לחימה הוא לא מבודד, וזו התוצאה של סוג כזה של אירועים".


 
בהמשך נשאל האם הירי על הדרום מעיד על הסלמה במצב. "אנחנו יודעים שגורמים פרו-איראניים, כנראה מעיראק, רוצים לפגוע בנו, יודעים שהאיראנים מנסים להחזיר אנשים לתוך ירדן. זה רק מתאר את החשיבות האדירה של היחסים שיש לנו עם ירדן. זה מחייב אותנו לנהוג בירדן ובאינטרסים שלה בצורה מאוד עדינה וחשובה. צריך לדעת שאנחנו נמצאים בתקופה רגישה".
 
על פיגוע הדריסה סמוך לטירה אמר: "צריכים לזכור שמה שקורה ביו"ש, לא שקט שם, והשקט היחסי שלכאורה אנחנו רואים, נובע מפעילות מאוד אינטנסיבית של כוחות הביטחון שמבצעים מעצרים, בכאלה שמנסים לפגוע בנו".

זירת פיגוע הדריסה בסמוך לטירה (צילום :רשתות חברתיות)

לסיום התייחס לכוננות שעלתה עם כניסת הרמדאן ואמר כי "חודש הרמאדן זה רק חיבור לאלמנט הדתי, זה סוג של הזדמנות לכאלה שיש להם אלמנטים קיצוניים. מדינת ישראל והציבור הישראלי נמצאים במאבק במספר זירות, אחת הזירות היא הפנימית".