שר הביטחון יואב גלנט, אמר היום (רביעי) בסיום בתרגיל לבחינת מוכנות העורף למלחמה במחוז חיפה כי ״אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה, אל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו, אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון. אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם הנושא של החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום, אל עלינו לקיים היערכות לאפשרות כוחנית בלבנון שיכולה לקחת בחשבון גם את התרחיש שאנחנו מתארים פה, שזה תרחיש של מלחמה וצריך להיות מוכנים לנושא הזה ולהבין שזה יכול לקרות״.

במקרה של מלחמה כוללת: היערכות החירום במחוז חיפה

״התוצאה בשדה הקרב נקבעת לפי מה שאתה גורם לאויב, אבל גם מה שהוא גורם לך וכשאנחנו נגיע, אם חלילה נגיע למערכה כזאת, צריך שכמות הנפגעים, כמות הנזק לשטחנו תהיה קטנה ככל הניתן וכמות הנזק בצידם תהיה גדולה ככל הניתן. אנחנו לא מייחלים למלחמה בלבנון, אני אומר לכם שמלחמה כזאת תהיה אתגר קשה למדינת ישראל, אבל היא תהיה קטסטרופה לחיזבאללה וללבנון, לא פחות מזה ובמיוחד בבירות ובדרום לבנון״, הוסיף.

בסוף דבריו הדגיש כי ״אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים. אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי". 

במסגרת התרגיל, נבדק הקשר בין השלטון המקומי, משרדי הממשלה וגופי הביטחון וההצלה, בדגש על מעבר מהיר משגרה לחירום. שר הביטחון הדגיש כי האפשרות שישראל תתמודד עם תרחיש מלחמתי לאור הצורך להשיב את תושבי הצפון לביתם - גובר. התרגיל נערך יחד עם שר החינוך יואב קיש, שר הרווחה יעקב מרגי, מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (מיל׳) אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, ראש רח״ל יורם לרדו וראשי הערים וגורמים נוספים במערכת הביטחון.