אחרי שמפקד כוח קודס לבנון וסוריה חוסל בתקיפה ישראלית סמוך לשגרירות איראן בדמשק, כל מזרח התיכון תוהה איך ומתי טהרן תגיב. באבק יצחקי, מתחנת הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל" הלונדונית, שסוקרת באופן עצמאי את הנעשה באיראן, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו ברדיו 103FM ונתן הצצה למה שעובר בראש של אויבינו.

שלושה תרחישים לנקמה האיראנית: ישראל בכוננות ספיגה לאחר החיסול בסוריה

בתשובה לשאלה הפשוטה של משעל "מה הם רוצים?", יצחקי אמר את הדברים הבאים: "נקמה, במילה אחת. בוער להם מאוד מאוד, כי זה אחרי כמה וכמה חיסולים שאמרו שזה ישראל שעומדת מאחוריהם. הרבה מתומכי המשטר כועסים על השלטון, וראינו את זה ממש בטלוויזיה, אחד מהשדרנים דיבר ואמר 'אתם כל הזמן מדברים על נקמה קשה ואנחנו לא רואים את זה'. הפעם האיומים גם היו יותר ויותר, אני ראיתי תוך כמה שעות, גם המנהיג הרוחני של איראן, גם הנשיא ראיסי, גם מפקד משמרות המהפכה, כולם מאיימים בטבח, נקמה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא המשיך: "בואו לא נשכח שלאיראן יש הרבה מגבלות בשביל להגיב מתוך איראן, זה יכול לעלות להם בשלטון גם. האיראנים מאוד חכמים, אני עוקב אחריהם הרבה שנים, הם לא עשו שום דבר טיפשי מהרגש. הם מאוד מחושבים, לכן אני חושב שאם תבוא תגובה, במזרח התיכון הכול יכול לקרות, אני חושב שהפרוקסי של איראן הוא שיבצע את הנקמה. יכול להיות חיזבאללה, יכול להיות תימן, יכול להיות גם מעיראק, יכול להיות גם איזושהי תגובה טרוריסטית באיזו שגרירות".

"אבל אני אהיה מופתע אם איראן תשלח טיל בליסטי מתוך איראן לישראל, אני אהיה מאוד מופתע. אחר כך מגיעים לשאלה איך לפגוע בישראל, האם ישראל תוכל להכיל את זה, האם זה יהיה משהו מאוד יוצא דופן. אני חושב שביום יומיים הקרובים אנחנו נדע את זה, ישראל צריכה להתמודד עם זה. זו ההרגשה שלי, שהפעם היא קצת שונה מפעמים אחרות", סיכם יצחקי.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm