בעוד שהמגעים להפסקת אש במלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של חמאס בחודש אוקטובר נמשכים, ראש ה-CIA האמריקאי צפוי לקחת בשיחות שיתקיימו בקהיר במהלך סוף השבוע. מי שעוד צפויים לקחת חלק בשיחות הם נציגים מטעם ישראל, מצרים וקטר, כך נמסר אתמול מהבית הלבן. 

ביידן באולטימטום לנתניהו: "לא נוכל לתמוך בכם יותר"
מוליך לייאוש ולהסלמה: הסיבה שמובילה את בני גנץ להתעקש להישאר יחד עם נתניהו | דעה

על רקע הדיווחים השונים על השיחה הקשה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בתקשורת האמריקאית עסקו בסלע המחלוקת בדרך להשגת הפסקת אש ועסקת חטופים אפשרית - חזרת תושבי צפון הרצועה. 

בנימין נתניהו במסר לאיראן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

ב"וושינגטון פוסט" ציטטו גורמים מצריים, שטענו כי חלק עיקרי מהלחץ האמריקאי שמופעל על ישראל, מנסה להוביל אותה לאפשר חזרה של חלק מתושבי האזור. כמו כן, דווח שחלק מרכזי מהשיחה הקשה שהתקיימה בחמישי בין נתניהו לביידן עסקה בסוגיה הזו.

התקווה האמריקאית היא כי במידה שישראל תאפשר את חזרתם של חלק מתושבי צפון הרצועה, הדבר ימנע ממנה בעתיד מלפעול ברפיח. בנוסף, בתקשורת הערבית דווח כי בארה"ב פנו לגורמים במצרים, וטענו כי יש "להתעלם מההצהרות של חלק מהשרים בישראל". גורמים מצד ארגון הטרור חמאס, צפויים להגיע גם הם לקהיר במהלך סוף השבוע. 

הריסות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הריסות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

אתמול, דווח ב"וואלה!", כי השיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב, הייתה הקשה ביותר מאז תחילת המלחמה. על פי הדיווח, ביידן הבהיר לנתניהו כי אם ישראל לא תשנה מסלול, "לא נוכל לתמוך בכם יותר". בכיר ישראלי אמר כי החלטת הקבינט לפתוח את מעבר ארז ולהשתמש בנמל אשדוד להעברת סיוע לרצועה, צפויה ליצור שינוי משמעותי לטובה במצב ההומניטארי בעזה. "אנחנו חושבים שזה גם ירגיע את המצב בין ארה"ב לבין ישראל", אמר.