ישראל בדריכות גבוהה לנקמה איראנית על חיסול בכיר משמרות המהפכה, מוחמד רזא זאהדי, בדמשק בשבוע שעבר. תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ', שכיהן בעבר כמפקד ההגנה האווירית, התייחס הבוקר (ראשון) לאירועים בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. "ככל ששומעים את הטון ואת העוצמה של המסרים והאיומים מאיראן, זה לא דומה למה ששמענו בעבר", אמר.

באיראן חוששים: מאחורי חיסול הבכיר בסוריה מסתתרת לישראל הצלחה גדולה יותר
בארה"ב חוששים מהתגובה ומבהירים: "ישראל היא האחראית לתקיפה בסוריה"

"אני לא חושב שנראה מהלך תגובה עם מאות מטרות, ואני מקווה שלא אתבדה", העריך. "אני מעריך שזה יהיה דומה יותר לתקיפה שהאיראנים ביצעו בסעודיה ב-2019, אז הם גרמו לפגיעה משמעותית באספקת הנפט במדינה. לוקחים יעד אסטרטגי ומבצעים בו תקיפה קטלנית ומשמעותית".

עם זאת, הוא מרגיע: "בחצי שנה האחרונה עמדנו בימי לחימה כאלה, שיירטנו טיל ק"ק מתימן, רקטות וטילים מעזה ולבנון, וכטב"מים מסוריה. את המבחן הרב-זירתי עם סוגי איומים שונים כבר צלחנו".

כמו כן, במהלך סוף השבוע האחרון, גורמים אמריקאים מסרו לרשת CBS כי תרחיש אחד שעולה הוא תקיפה בהיקף חסר תקדים של כטב"מים "מתאבדים" וטילי שיוט, וכן עולה חשש כי טהראן תבקש להגיב לישראל באותו מטבע – ולתקוף אתרים דיפלומטיים ישראלים. 

בדיווח אמריקאי, שני פקידים איראנים שביקשו לא להיחשף בשמו כיוון שאינם מורשים לדבר בפומבי אמרו כי איראן העמידה את כל כוחותיה המזוינים בכוננות מלאה וכי התקבלה החלטה כי על איראן להגיב ישירות למתקפה בדמשק כדי ליצור הרתעה.