דני אילון, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, התראיין הבוקר (חמישי) לתכנית של ניסים משעל וטל שלו ב-103FM והתייחס לטענתו של ג'ו ביידן בדבר איומה של איראן לפתוח בתקיפה משמעותית בישראל: "אנחנו רואים מדיניות אמריקנית קצת שנויה במחלוקת מול איראן. מצד אחד רואים התנהלות מול איראן בכפפות של משי, ומצד שני יש בהחלט קו אדום לגבי ההגנה על ישראל. אם יש מישהו בארץ שמקווה שביידן ילך הבייתה אחרי הבחירות זה חוסר אחריות. זה פשוט הימור ואתה לא יכול להמר על יחסי ישראל־ארה"ב".

חיסול בניו של הנייה יפגע בעסקת החטופים? "יוצר תסבוכת בשיח עם חמאס"
צה"ל נטש את רצועת עזה: האסון הגדול עוד מחכה לנו | יצחק בריק

פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן בניו יורק. באדיבות טובה לזרוף (צילום :טובה לזרוף)

באשר התנהלותו של נתניהו התייחס: "בסופו של דבר, אנחנו רואים שנתניהו עושה בדיוק מה שהאמריקנים אומרים, אבל במקום להתייעץ איתם וליזום, הוא עושה את זה כאשר הוא נגרר ואז ישראל מפסידה פעמיים - גם לא מקבלת שום דבר בתמורה וגם מקבלת את כל הגינויים, וגם נתפסת על ידי האויבים שלה והידידים שלה כגרורה אמריקנית".

בהמשך הוסיף: "האמריקנים רואים את זה, הם מכירים היטב את ראש הממשלה, והם מבינים שכל מה שהוא עושה זה למען ההישרדות האישית שלו, אני מצטט, ולמען הקואליציה שלו. כשהם רואים שרים משתלחים בקצינים בכירים ומצד שני כל אמירה הכי מטופשת וחסרת אחריות של בן גביר וסמוטריץ' ראש הממשלה מתעלם או מברך אותם - הם לא רואים בו כמנהיג, הם רואים בו כאין ברירה אבל הם מייחלים למנהיגות ישראלית אחרת".