מעבר ניצנה נחסם היום (חמישי) לתנועת משאיות סיוע שיעדן רצועת עזה. המעבר נחסם בשל מחאות פעילי תנועת צו 9 יחד עם בני משפחות חטופים והורים שכולים הגיעו בשעות הבוקר למקום. בחסימה משתתפות בין היתר אחייניותיה של מיה גורן ז"ל, הגננת של קיבוץ ניר עוז, שנחטפה לרצועת עזה ונרצחה בשבי. למרות המחאה, בדובר צה"ל פנו לתקשורת הזרה, והציגו את הנתונים בנוגע לסיוע שמועבר לרצועה.

"טילים איראניים" על נתב"ג: הרמז מטהרן לקראת פעולת הנקמה
במקום להסתכן בבתים ממולכדים: זאת מלכודת המוות שמכין צה"ל לחמאס

ארנון עדני, אביו של רועי עדני שנפצע בפיגוע בגן יבנה לפני שבועיים אמר במקום: "לכולם זה נראה רחוק ושזה לא יגיע אלינו, אבל כולם חייבים להגיע לפה ולעשות את המעט. אם אבות לילדים פצועים יכולים, אז כל אחד יכול להניע את האוטו ולהגיע. לא מחלקים מתנות חינם לחמאס".

דובר צה"ל דניאל הגרי בפנייה לתקשורת הזרה (צילום :דובר צה"ל)

נגה, אחייניתה של מיה גורן ז"ל שגופתה נחטפה לעזה, אמרה: "אני נגה, גם אני מקיבוץ ניר עוז, מחכה למשפחה וחברים שיחזרו מהשבי, ויש גם עוד כמה שלא שרדו את הטבח. בתחילת המלחמה כששאלו אותי איך אני מרגישה, אמרתי שאני הכי מפחדת שהכול יחזור להיות כמו שהוא היה ואני מפחדת שלא נצליח לנהל את המלחמה כמו שצריך. אמרו לי: אל תדאגי, אם יקרה דבר כזה כל המדינה תרעד". 

בהצהרה מיוחדת שקיים, הציג דובר צה"ל דניאל הגרי את הנתונים. 298 משאיות בסך הכל נכנסו במהלך היממה האחרונה. מתוכן, 179 משאיות אוכל, שבע עם מים וארבעה אחרות עם ציוד רפואי. 

הסיוע שמוכנס לעזה  (צילום: דובר צה''ל)
הסיוע שמוכנס לעזה (צילום: דובר צה''ל)


נגה הוסיפה: "אני מחכה שתבואו ותעזרו לנו להרעיד, כי כנראה אנשים לא מבינים שאם לא נטפל במלחמה הזאת כמו שצריך, לא יהיה כאן בן אדם אחד במדינה שיהיה בטוח מפני התעצמות של ארגוני טרור וחלילה טבח בשנים הבאות".

תיעוד מכניסת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

רעות בן חיים, יו"ר תנועת צו 9, ציינה: "הסיוע ההומניטרי הוא קלף מיקוח להשבת החטופים. אין סיוע בחינם. כיום נכנסות משאיות בכמות חסרת תקדים בלי שום תמורה או עסקה, והגיע הזמן לעצור את החרפה הזאת". בהמשך היום, לאור המגבלות ששמו למפגינים היא הוסיפה: "יש פה בלבול בפקודות של כוחות הביטחון, במקום התנגדות לחמאס, יש התנגדות אלינו, לעצירת הסיוע לחמאס. יש לי תינוקת על הגב ויש שם תינוק שבוי כבר חצי שנה. זה טירוף והדרך היחידה היא לעצור את הסיוע".

מתנועת צו 9 נמסר בטרם החסימה: "זוהי שעת גורלית לקיומו של העם הזה. אם נמשיך לשבת בבית- נפסיד את המערכה כולה. חילונים ודתיים, מימין ומשמאל, תושבי העיר הקיבוץ והכפר - זה הזמן לקום ולעשות מעשה, למען החטופים ובשביל החיילים. שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".